Tu su krenuli i prvi problemi s implementacijom pa je, poput elektrifikacije, i ovaj trend usporio.
Vozače ćemo još dugo gledati za upravljačem, ali to ne znači da ne može mogu da se kontrolišu. Najnoviji patent, koji je prijavio Google preko Waymo servisa, ide upravo u tom smeru. Radi se o softveru koji bi, koristeći opremu u automobilu, nadzirao ponašanje vozača i po potrebi ga čak i korigovao.
Prva faza bi bila prikupljanje podataka u svrhu ocenjivanja koliko su dobre veštine vozača, odnosno koliko dobro upravlja vozilom. Patent obuhvata i drugi deo, pa tako, prema 25 stranica dugoj prijavi, može ući i u područje "korektivnih radnji".
Osim onih banalnijih u smislu audio-vizuelnih upozorenja, tu su i mogućnosti informisanja vozača u okolini da ovim automobilom upravlja vozač koji ne poštuje saobraćajna pravila. Na kraju, softver bi mogao preuzeti kontrolu nad upravljanjem vozilom.
Bezazleniji aspekt softvera bi bio da uči o stilu vožnje vozača. Potom bi, u slučaju da se nešto promeni, lako detektovao da je nešto krenulo po zlu. Prevedeno, sistem upozorenja za nenamerno napuštanje saobraćajne trake reagovao bi samo u slučajevima nesvojstvenim pojedinom vozaču, poput nagle promene smjera kretanja ili vrludanja između traka.
Postoji i još jedna ideja, a to je da će softver služiti isključivo da prikupljanje podataka koje će potom prenositi zainteresovanim stranama, kao što to već čini s nekim drugim aplikacijama.
Komentari 1
CIA - STOP
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar