Pogoršanje pedale kvačila može biti uzrokovano kvarovima u prenosnim elementima između pedale kvačila i potisne ploče kvačila.
"
Najčešće bi kod starijih vozila pukla sajla kvačila, a kod novijih vozila bi curila hidraulika na sekundarnom cilindru. Takođe, pojedini modeli vozila mogu imati tipične, već poznate probleme na ovom delu mehanizma, od lomljenja plastičnih zupčanika ispod papučice kvačila i otpuštanje hidrauličnih vodova od primarnog do sekundarnog cilindra do niza sličnih problema", kaže Marin Morava za
HAK Reviju.
Klizanje lamele
Gubitak prenosa obrtnog momenta na točkove je čest problem. U vožnji je prepoznatljivo da kada vozilo treba da ubrza, ono ne može naglo da ubrza, a rad motora je praćen pojačanom bukom i naglim povećanjem broja obrtaja motora bez značajnijeg ubrzanja vozila.
"Proklizavanje ploče kvačila (lamele) pri otpuštanju pedale kvačila nije redovna funkcija kvačila, pa se zagrevanjem kvačila smanjuje stepen korisnosti kvačila i koristan rad motora se pretvara u nepoželjno zagrevanje kvačila, što može da pregreje kvačilo do potpunog otkaza i gubitka pogona točkova. Kod pregrevanja vozač može da primeti beli dim iz motornog prostora i specifičan miris sličan elektronici koja je pregorela usled kvara", objašnjava on.
U slučaju pregrevanja, preporučuje se da zaustavite i ohladite kvačilo na 30 do 45 minuta i promenite stil vožnje na onaj koji neće izazvati naglo povećanje brzine motora korišćenjem gornjeg dela pedale za gas (ne pritiskati gas pedalirajte duboko) i na uzbrdicama koristite niže brzine. Naravno, ovaj metod može pomoći ako se efekat klizanja kvačila uoči u početnoj fazi, pre nego što se pojavi dim i jaki mirisi paljevine.
Podrhtavanje
Ako primetite da kvačilo počinje da vibrira prilikom kretanja ili se čuje neobičan zvuk kada pritisnete i otpustite pedalu kvačila, ne treba zanemariti problem jer to obično ukazuje da nešto nije u redu i preporučuje se da se konsultujete sa servisni centar o novonastaloj situaciji jer u suprotnom može doći do kvara.
"To se najčešće dešava na putovanjima, kada se kvačilo dugo koristi i dobro se zagreje, ili je vozilo opterećeno prtljagom i drugim teretima koji nisu redovno prisutni u gradskoj vožnji jer je vozač najčešće sam u vozilu", ističe Morava.
Nažalost, kada je u pitanju kvačilo, pomoć na putu retko može da vam pruži brzo rešenje da biste krenuli na put, popravka kvačila u idealnim uslovima u radionici može trajati u proseku od jednog do pet radnih dana, u zavisnosti od brojnih faktora , od dostupnosti rezervnih delova do potrebe za posebnim alatima i niza drugih faktora.
"Preporučuje se reagovanje na prve znake neispravnosti kvačila kako bismo obezbedili popravku u periodu kada nam vozilo nije toliko potrebno", ističe Morava.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
Salle
-Molim?
-Ništa. Kažem, hvala čika Momo
Ауто школа Јованка
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar