Traže da se u evropskim gradovima ograniči brzina na 30 km/h

Nevladina organizacija "European Road Safety Council", koju podržavaju Evropska komisija i Evropski parlament, poziva EU da zabrani brzine iznad 30 km/h u urbanim područjima.
Traže da se u evropskim gradovima ograniči brzina na 30 km/h
Foto: Pixabay
Cilj predloga je poboljšati sigurnost na putevima i smanjiti broj nesreća u gusto naseljenim područjima. 
 
ETSC preporučuje smanjenje osnovne brzine za električne trotinete na 20 km/h, a za ostala motorna vozila na 30 km/h.
Ujedno, ETSC predlaže podizanje starosne granice za korišćenje električnih trotineta na 16 godina. 
 
O predloženim ograničenjima brzine istraživači Džordž Janis i Eva Mišelaraki iz ETSC-a pišu:
 
"Iako postoji mit da bi ograničenje brzine od 30 km/h dovelo do povećanih gužvi i zastoja u saobraćaju, kao i do povećanja troškova, to nije potkrepljeno istraživanjima", kažu oni.
Pozivaju se na iskustva iz Švajcarske gde su manje brzine dovele do smanjenja gužvi i kraćeg vremena putovanja. 
 
Vels je takođe uveo niže ograničenje brzine od 20 mph (otprilike 32 km/h) kao standard u svim urbanim područjima, što je dovelo do manjeg broja nesreća i smanjenja povreda za 20 odsto. 
 
Slične inicijative već postoje u nekoliko zemalja EU. 
 
Danska, na primer, ima ograničenje brzine od 20 km/h za električne trotinete, dok je Austrija donela zakon koji gradovima daje formalnu mogućnost da smanje brzinu na 30 km/h.
 
ETSC želi da sve zemlje EU sprovedu slične zabrane. Osim toga, ETSC naglašava povećane sigurnosne zahteve za električna vozila, uključujući bolje performanse kočenja, ograničeno ubrzanje...
  • Mammy Blue

    15.12.2024 10:14
    Na svim glavnim ulicama u srbiji imamo 50kmh,a svakoj sporednoj 30kmh. Problem je srpska bahatost besnilo i bezobrazluk, nefunkcionalna država koja toleriše vožnje i 2,3 puta brže od dozvoljenih u zoni 30kmh i zoni škole.
    Švajcarska je dokaz da se u takvom 50/30kmh sistemu ne stvaraju gužve,vozi se sporije,ali prođe se brže bez gužve,rizičnih situacija,povređenih i mrtvih. Kada u srbiji drogirani i pijani sin željka mitrovića ubije ženu koja je proposno prelazila ulicu,a sud,tužilaštvo ne reaguje sa 40godina robije,onda je jasno u kakvom užasu živimo i samo smo srećni da dođemo živi kući. To nije život,to nije sreća,to nije pravna,poštena država srećnih građana.
  • Elmer davež

    15.12.2024 10:07
    Nevladina organizacija koju podržavaju Evropska komisija i Evropski parlament? Otprilike kao igrač Partizana koji prima platu od Crvene zvezde.
  • Б

    15.12.2024 09:50
    Мало је, куме!
    Ма шта 30км на сат, дај 15, ма 10 је доста.
    Обожавам НВО. Нигде одговорности, само предлози који отежавају живот нормалном свету.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Italija pooštrila kazne za vozače

Novi Zakon o putevima koji je predložio ministar saobraćaja Mateo Salvini, koji pooštrava kazne za korišćenje mobilnih telefona za volanom i vožnju pod dejstvom alkohola, stupio je na snagu.