Noćne temperature oko nule povećale su rizik od poledice na putu a susnežica i sneg koji se hvataju za asfalt, pretvaraju se u tanki sloj leda na kojem je automobil teško kontrolisati.
Prvi sneg u decembru već je prekrio naše puteve, a pao je nakon jakog mraza i susnežice a crni led je nešto najopasnije što može da vas zadesi na putu, piše
Auto klub.
Takvi uslovi otežavaju vožnju, posebno na ulicama koje putari ne stignu da očiste kod iznenadnih padavina.
Stoga vas podsećamo na pet najboljih saveta za vožnju u uslovima snega i leda na putu, posebno za mlade vozače i one starije sa manje refleksa za volanom.
Predviđanje saobraćaja je ključ: Držite sigurnu udaljenost
Prvo pravilo vožnje u zimskim uslovima je ono koje bi trebalo primeniti na vožnju uopšte: predviđajte šta sledi.
Ovaj savet je još važniji u zimskim uslovima lošeg prianjanja na podlogu, jer vam treba više vremena da usporite ili sigurno upravljate vozilom.
Prema istraživanjima, sneg može odložiti vreme reakcije vozača za 34 odsto, dok put kočenja može biti i deset puta duži do potpunog zaustavljanja u zimskim uslovima na putu.
Što sporije vozite i što više držite udaljenost od vozila ispred, imate više vremena za reakciju. Predviđajte šta sledi i vozite polako, to je osnovno pravilo za vožnju u teškim uslovima. Mnogi međutim žure jer postaju nestrpljivi kad se formiraju kolone i precenjuju svoje sposobnosti, što može izazvati katastrofu.
Strpljenje je veoma važno, bolje je stići kasnije nego nikad.
U vožnji koristite kočenje motorom
Korisna tehnika za usporavanje na strmim nizbrdicama oduvek je tzv. kočenje motorom. Ako imate ručni menjač, ubacite u nižu brzinu i polako otpuštajte kako biste izazvali inerciju bez upotrebe kočnice, a u automobilu sa automatskim menjačem jednostavno otpustite papučicu gasa ili ubacite „u nižu“ ručno, ako imate tu opciju, pri čemu će se okretaji motora povećati, piše Auto klub.
Dok koristite nožnu kočnicu, možete osetiti kako sistem protiv blokiranja kočnica ABS „radi prekovremeno“, pa vas kočenje motorom usporava i kontroliše točkove od proklizavanja. Tada možete pažljivo započeti sa kočenjem. Vožnja nizbrdo pri malim brzinama pomoći će vam da zadržite kontrolu nad autom i usporite.
"Crni led" je nevidljivi ubica
U vožnji zimi uvek imajte na umu pojavu "crnog leda", koja je izrazito opasna jer je veoma teško primetiti. To je tanki zaleđeni sloj na putu koji se stvara nakon ledenih kiša ili ponovnog zaleđivanja snega na putu pri snižavanju temperature.
Automobili čak doprinose toj pojavi jer "tople" gume tope sneg i led na putu, ali se sneg opet brzo ledi u veoma tankom, često prozirnom sloju kada nema saobraćaja. Zapamtite to posebno ako vozite putevima gde nema puno saobraćaja: noću i u jutarnjim satima, kada je na putevima najmanje vozila.
Kako postupiti kad vidite da ste odjednom izgubili kontrolu i da više ne postoji nikakvo prijanjanje na crnom ledu?
Važno je ostati smiren koliko god je to moguće i izbegavati iznenadne manevre. Volan morate lagano okretati i lagano dozirati kočnicu dok ne prođete ledenu površinu i točkovi ponovo ne dodirnu asfalt. Dobro bi bilo i prebaciti u nižu brzinu kako bi se dobilo na usporavanju bez kočenja.
Upotrebite svetla za maglu, ali samo po potrebi
To je savet za dobrobit ostalih učesnika u saobraćaju, a tiče se i prednjih i posebno zadnjih maglenki. Svetla za maglu su namenjena samo kada su sneg, kiša ili magla izuzetno gusta i osiguravaju drugim vozačima da vas vide ranije. Međutim, kada izađete iz loših vremenskih uslova, ne zaboravite da ugasite maglenke, jer izuzetno smetaju drugim vozačima, posebno zadnja svetla.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
pobogu
komsha
Ivan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar