Po podacima sajta
HelpLama, u 2022. godini, mobilni segment gejminga je prihodovao 92,2 milijarde dolara. To znači da je prihod mobilnog segmenta veći nego kombinovani prihod koji su ostvarili igre za konzole i za lične računare.
Što je još zanimljivije, kineska kompanija
Tencent, koja se uglavnom bavi razvojem i distribucijom igara za mobilne telefone je ostvarila najveći pojedinačni prihod u gejming industriji. U 2023. su prihodovali skoro tri milijarde dolara (83,6 milijardi ukupno) više od japanskog Sonija, koji je godinama bio lider na tržištu. I ne nameravaju da se zaustave, nego najavljuju promene koje će uticati na mobilno igranje u narednim godinama. Neke od njih ćemo da predstavimo u nastavku teksta.
Igranje u "oblaku" (cloud gaming)
Iako već duži niz godina postoje mobilni uređaji namenjeni isključivo igranju, oni i dalje pripadaju višem cenovnom segmentu. Rešenje za taj problem je prebacivanje igranja na udaljene servere i korištenje njihove procesorske snage.
Glavni uslov, stabilna i brza internet konekcija je ispunjen, tako da se ovo unapređenje može očekivati veoma brzo. Takođe, igranje u oblaku će omogućiti i fluidnije strimovanje igračkih sesija i time osloboditi korisničke resurse. Očekuje se da će ova promena privući veliki broj novih korisnika koji će svoje
slobodno vreme provesti u igranju.
Multiplatformsko igranje
Integracija koja već postoji između igara na konzolama i na PC-u bi uskoro trebala da dođe i do mobilnih igrača. Povezanost između igrača svih najbitnijih platfomi za igranje će umnogome olakšati posao razvojnim timovima. Do sada su morali da svoje igre razvijaju odvojeno za svaku platformu, a od sada će biti dovoljno da sve rade na jednoj osnovi.
Takođe, upliv velike baze igrača između platformi će oživeti neke od starih multiplejer naslova koji inicijalno nisu našli put do publike. A profitiraće i novi naslovi koji će moći da računaju na pristup većem broju korisnika. Na kraju, mnogi studiji će se odlučivati da eksperimentišu, čime će doći do preko potrebnog povratka originalnosti na gejming scenu.
E-sportovi na mobilnim uređajima
Usko vezano uz prethodna dva unapređenja, ali i uz globalne gejming trendove, očekuje se proboj mobilnog igranja na e-sports scenu. Već sada su igre kao što su
PUBG Mobile i
Mobile Legends uvrštene u mnoga međunarodna takmičenja. Za očekivati je da će i mnogi drugi naslovi za mobilne telefone uskoro ući u zvanične programe.
Igračka mehanika, tehnikalije i „upravljivost“ su već na dovoljno visokom nivou da drže gledaoce prikovane za male ekrane. Takođe, profesionalni igrači imaju dovoljno prostora da pokažu svoje umeće i da osvoje vredne nagrade.
Porast učešća iGaming segmenta u ukupnim prihodima
U online kazinima su do sada igrači uglavnom uživali kroz veb pregledače. Međutim, proširenje ponude je doveo do toga da su stranice postale suviše kompleksne i navigacija kroz njih je bila otežana. To je uslovilo da svi provajderi igara na sreću koji drže do sebe razviju
aplikacije za mobilne telefone koje čine igranje neuporedivo udobnijim iskustvom.
Aplikacije za mobilne telefone, pored preglednosti, donose i brojne druge prednosti Recimo,
instaliranje Mozzart aplikacije, donosi igračima brži pristup bonusima, pristup vodičima za klađenje, mogućnost klađenja sa bilo koje lokacije na kojoj se korisnik nalazi, itd. Igrači putem aplikacija mogu da prate i prenose uživo svojih omiljenih ekipa.
Personalizacija ukupnog igračkog iskustva
Naravno, nijedna krupna promena u budućnosti ne može da prođe bez korištenja AI tehnologije. Veštačka inteligencija će na polju igranja na mobilnim telefonima biti zadužena za analizu ponašanja igrača. Na osnovu te analize, sadržaj će se prikazivati u skladu sa preferencijama igrača.
To konkretno znači da će igra servirati personalizovane zadatke (dnevne, sedmične, mesečne), ali i nuditi nagrade koje su u skladu sa očekivanjima igrača. Pored toga, moći ćete da računate i na personalizovane preporuke igara.
Zaključak
Trendovi razvoja igara u segmentu mobilnog igranja koje je najavio Tencent nipošto ne završavaju ovde. Pored već pomenutih unapređenja, razvijaju se mogućnosti integracije virtuelne realnosti i blockchaina. Iako su ove tehnologije prisutne odavno, tek sada su se stekli uslovi da se iskombinuju sa mogućnostima koje donose mobilni telefoni.
U svakom slučaju, šta god da od ovih projekata stvarno bude završeno u 2025. godini, mobilne igrače očekuje uzbudljiva godina. Sigurno će dočekati mnogo kvalitetnih naslova zbog kojih će svoje slobodne časove provesti u gejmingu. A možda u međuvremenu posvedočimo inovaciji koja će redefinisati industriju i stepen zabave podići na još viši nivo.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar