Parking mesta ekskluzivno za vozačice otvorena su 2009. nakon niza nasilnih zločina na podzemnim parkiralištima.
Međutim, gradske vlasti kažu da takva mesta više nisu potrebna i da će se pretvoriti u porodična parking mesta.
Kritičari kažu da je njihovo uklanjanje samo poslednji primer antifeminističke politike u Južnoj Koreji. Chung Eun-jung (55) rekla je da koristi ženske prostore kad god ih nađe.
"Osećam se sigurnije kada ih koristim, jer u blizini nema toliko opasnih ljudi. Kad uđem u automobil, uvek odmah zaključam vrata", rekla je, dodajući da je dobro upoznata sa zločinima na parkinzima o kojima se često izveštava u vestima.
Godine 2009. gradska uprava Seula obojila je u ružičastu boju oko 5.000 parking mesta za žene vozače kao deo inicijative o kojoj se naširoko izveštavalo da grad učini "prijateljskijim prema ženama".
U Seulu, najvećem gradu Južne Koreje, parkinzi s više od 30 mesta morala su dodeliti 10 odsto ženama - nešto manje od 2.000 od 16.640 javnih parking mesta bilo je rezervisano za žene.
Obično su bila blizu ulaza u zgrade kako žene ne bi morale da hodaju kroz podrume po mraku.
Vladini podaci u 2021. pokazali su da su više od dve trećine nasilnih zločina počinjenih na gradskim parkinzima bili seksualni zločini: silovanje, seksualni napad i uznemiravanje.
Međutim, gradonačelnik Seula Oh Se-hoon, koji je uveo prostore samo za žene, menja sopstvenu politiku. Rekao je da je vreme da se "razmotre porodice".
Nova porodična mesta biće dostupna trudnicama i osobama koje putuju s decom. Gradsko veće potvrdilo je da žene koje ne ispunjavaju te kriterijume neće moći da ih koriste.
Takav potez podstiče ono što kritičari zovu kulturom antifeminizma koja je karakterisala južnokorejsku politiku u poslednjih nekoliko godina. Muškarci u Južnoj Koreji sve više tvrde da je politika osmišljena da daje prednost ženama diskriminišuća.
Trenutna vlada uklonila je termin "rodna ravnopravnost" iz svog kurikuluma školske etike i pokušava da zatvori svoje ministarstvo za ravnopravnost polova.
Oh Kyung-jin iz Udruženja korejskih žena razočarana je što se prostori uklanjaju, ali je više zabrinuta zbog šireg trenda.
"Vlada pokušava da nastavi s antifeminističkom politikom, a sada možemo da vidimo kako te regresivne politike ulaze u lokalne vlasti", rekla je ona.
Ali pilot Cho Young-jae misli da prostori samo za žene moraju nestati.
"Ovi prostori zaista diskriminišu muškarce. Pešačenje 100 metara više ne čini vas manje sigurnim, a ovih dana parkinzi su prekriveni nadzornim kamerama", rekao je 34-godišnjak.
Automobilska mesta samo za žene, koja su prvi put uvedena u Nemačkoj 1990-ih, bila su kontroverzna u Južnoj Koreji. Kako su neka duža i šira, kritičari tvrde da jačaju stereotip da žene ne umeju da parkiraju tako dobro kao muškarci. Stvarni razlog zašto su veći jeste taj što se pretpostavljalo da bi žene, koje preuzimaju većinu brige o deci u Južnoj Koreji, cenile dodatni prostor za ulazak i izlazak svoje dece iz automobila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Nikola
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar