Kako evropski hoteli "dobijaju" zvezdice?

Turisti često gube iz vida da ne postoji jedinstven sistem rangiranja hotela. Svaka zemlja "odlučuje" koje standarde hotel mora da zadovolji da bi dobio određeni broj zvezdica, pa je u Velikoj Britaniji recimo prioritet vrhunska usluga, dok se u Italiji fokusiraju na - čistoću.
Turisti često gube iz vida da ne postoji jedinstven sistem rangiranja hotela. Svaka zemlja "odlučuje" koje standarde hotel mora da zadovolji da bi dobio određeni broj zvezdica, pa je u Velikoj Britaniji recimo prioritet vrhunska usluga, dok se u Italiji fokusiraju na - čistoću.

Kad uporedite dobre hotele u Evropi, ispostavi se da na osnovu broja zvezdica ne možete da zaključite baš previše toga.

Iako "pet zvezdica" zvuči primamljivo, hoteli i odmarališta zapravo primenjuju lokalni sistem rangiranja, tako da se hotel ovako klasifikovan u Španiji na primer, može drastično razlikovati od onog sa istim brojem zvezdica u Italiji, Velikoj Britaniji ili Turskoj.

Svaka zemlja, naime, ima sopstveni sistem rangiranja, zasnovan na standardima koje je postavilo nadležno ministrastvo zemlje o kojoj je reč.

U Velikoj Britaniji, prioritet je usluga, pa hoteli sa pet zvezdica moraju gostu pružiti očekivanu dobrodošlicu, osoblje mora govoriti više jezika, a taj kvalitet usluge podrazumeva i kvalitetnu ponudu na meniju, uz odgovarajuću vinsku kartu, na primer.

U Francuskoj se broj zvezdica dodeljuje, između ostalog, i na osnovu enterijera, pa je opremljenost soba i lobija, uz usluge i sadržaje koje hotel nudi jedan od bitnih faktora za dobijanje određenog broja zvezdica. Podrazumeva se besprekorna usluga. Osoblje mora govoriti engleski i još jedan jezik osim francuskog, a za pet zvezdica hotel mora imati i više od jednog bazena, zdravstveni i fitnes centar, spa centar kao i igraonice i druge sadržaje namenjene deci. Podrazumeva se i satelitska televizija sa širokim izborom kanala.

  • komsha

    20.03.2015 08:51
    haha, a kod nas...
    koliko gazda hotela plati, toliko ima zvezdica...
    da ne imenujem hotele sa 4, koji ne bi ni jednu zasluzili...
  • Jole

    18.03.2015 12:29
    Zato Tripadvisor/Booking ocene
    pa ste mirni(ji) :)
  • Lexv

    17.03.2015 23:37
    A po grckim standardima, za 3 zvezdice potrebno je da hotel ima krov, za 4 je potrebno da ima recepciju a za 5 vec mora da ima bazen povrsine 5 kvadrata ali ne nuzno ciscen redovno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.