Avionske takse u Srbiji duplo skuplje od avionskih karti

Građani Srbije koji putuju avionom često plaćaju takse koje su veće i od same avio karte, a ubedljivo najviša je doplatna taksa za gorivo, koju naplaćuju sve avio kompanije.
Građani Srbije koji putuju avionom često plaćaju takse koje su veće i od same avio karte, a ubedljivo najviša je doplatna taksa za gorivo, koju naplaćuju sve avio kompanije.

Primera radi, na aranžman za Lisabon, koji u turističkim agencijama košta oko 400 evra sa sve avionskim prevozom, hranom i četvorodnevnim smeštajem, treba dodati još oko 200 evra samo na ime raznih taksa.

Dragan Nikolić, urednik sajta "Avio-karta" objašnjava da takozvanu YQ taksu za gorivo primenjuju sve avio kompanije. "Pored te takse koja je uvek najveća plaća se i aerodromska taksa. Za sva odlazna avionska putovanja iz Srbije ona košta 19,8 evra. A postoji i državna odlazna taksa, koju imaju skoro sve zemlje. Kreće se od simboličnog jednog evra, kao što je slučaj u Srbiji, pa do oko 30 evra u Engleskoj", navodi Nikolić.

Koliko sve ove takse mogu da pomrse krajnji račun putnika pokazuje i primer puta za Istanbul. Naše agencije četvorodnevni put za ovu destinaciju nude po ceni od 135 evra. U to su uključeni avio-prevoz i smeštaj na bazi doručka. Međutim, ispod cene aranžmana uočava se "napomena" da mora da se doplati još 106 evra za takse.

Vlasnici turističkih agencija ogorčeni su na prevelike avio takse, jer se putnici često žale i iskaljuju svoje nezadovoljstvo na njima, iako oni nisu krivi za to. "Baš nedavno nam je svratio klijent koji je želeo da iznenadi ženu putovanjem u Barselonu, jer mu se dopala cena avio karte od 89 evra, ali kada smo mu objasnili da mora da doplati 240 evra po osobi za takse, odmah je odustao", priča vlasnik jedne turističke agencije.

Da bi se putnici koliko-toliko zaštitili od ove pojave, stručnjaci preporučuju da se avionske karte kupuju i rezervišu isključivo preko interneta, jer se tada dobije zvanična potvrda koliko karta košta sa sve taksama.

  • Milica

    18.04.2015 23:54
    I mene je mucilo ovo pitanje cene u eurima, placanje u dinarima po kursu banke pa sam malo istrazila.
    Legalno je.
    Naplacuje se po kursu banke sa kojom agencija radi platni promet ka inostranstvu i od koje kupuje devize, a koji je uvek u stranoj valuti ako su aranzmani za inostranstvo u pitanju.
    ZAKON O TRGOVINI
    Isticanje cene
    Član 41 Stav 2
    Izuzetno, cena može da se ističe u stranoj valuti, sa naznakom obračunskog kursa, u trgovini uslugama u turizmu koje su u neposrednoj vezi sa inostranstvom, vozilima, odnosno u skladu sa posebnim propisima.

    Ako hocete da izbegnete te troskove, placajte direktno inostranstvu iz inostranstva. Ako placate inostranstvu opet imate dosta troskova-konverzija u eure, placanje bankarskih troskova transfera (sto placaju i agencije).
  • LOL

    17.04.2015 11:07
    wtf
    JAT I aerodrom Nikola Tesla su lopine bez premca njihov cenovnik nemoze da dosegne ni air Dubai koji ima uslugu kao hotel sa 5 zvezdica.Sto se tice agencija ja tu nevidim neki problem gde god sam bio svuda je sve lepo napisano a to sto je sitnijim slovima pa dobro nije njihova usluga i naplata u pitanju ja mislim da po zakonu oni to ni ne moraju isticat, mozda se i varam.Mene vise nervira to sto su aranzmani uvek u eurima a morate ih platiti u dinarima po kursu tamo neke leve banke koji niko ziv ne koristi.E tu se uzima jako velika provizija prakticno nizasta. Svake godine mi to digne pritisak al se ne moze zaobici a sumnjam da je bas legalno.Trebalo bi dozvoliti agencijama da primaju eure prilikom uplata a ne da zbog zakona ljudi ostavljaju po nekoliko hiljada dinara za svaki aranzman zbog gluposti.
  • Zare

    16.04.2015 19:55
    Ovaj tekst je na potpuno krivom tragu. Treba istražiti samo zašto turističke agencije u Srbiji svoje cenovnike formiraju na jedan neverovatan način. umesto da vam prezentuju odmah i u celini cenu u dinarima svakog aranžmana pribegava se marketinškom cenovniku koji obiluje skrivenim troškovima. Cena iz tabele u Evrima, doplate u dinarima, doplate za decu, doplate za osiguranja, doplate za avionsko gorivo itd, itd...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.