Novi italijanski voz velike brzine Frečarosa 1000, koji se može pohvaliti da je najbrži voz u Evropi, započeo je redovni saobraćaj na liniji između Milana, Rima i Napulja.
Za sada dostiže maksimalnu brzinu od 300 kilometara na sat, do decembra bi trebalo da vozi brzinom od 360 km na sat, a teoretski može da dostigne i 400 kililometar na čas, prenosi agencija ČTK. Frečarosa 1000 je započela saobraćaj sa šest kompozicija, koje će pokrivati ukupno osam polazaka dnevno.
Od njih će četiri ići do Torina, a ostale četiri do milanskog sajma Ro Fiera zbog svetske izložbe Ekspo 2015. Većina njih će na jugu ići do Napulja. U septembru će biti dodato još šest polazaka.
Prva kompozicija nazvana po slavnom italijanskom sprinteru Pjetru Menei, imala je promotivnu vožnju 25. aprila. Na trasi iz Milana do Rima, njome su putovali italijanski predsednik Serđo Matarela, nekoliko ministara i drugi značajni gosti.
Supervoz uspeva da pređe skoro šestokilometarsku udaljenost između Milana i Rima za dva sata i 15 minuta, što je 45 minuta manje od dosadašnjeg voza velike brzine.
Italijanska državna železnička kompanija Trenitalija namerava da tim kompozicijama postepeno zameni sve dosadašnje brze vozove tipa Frečarosa (Crvena strelica). Obećava da će, zahvaljujući njima, preoteti putnike aviokompanije Alitalija.
Od decembra bi italijanskim prugama trebalo da voze 22 nova voza sa po šest vagona i 455 mesta u četiri različite klase. Kompletna flota od 50 supervozova trebalo bi da krstari Italijom od prvih meseci 2017. godine. Frečarosa 1000 može, prema Trenitaliji, da vozi na bilo kojoj pruzi velike brzine u Evropskoj uniji.
Novi voz kompletno proizvodi u Italiji firma Ansaldo Breda, čiji je vlasnik kompanija Finmekanika zajedno s kanadskom grupom Bombardie. Italijanska železnica je u njegov razvoj i proizvodnju investirala 1,6 milijardi evra.
Komentari 13
Voja
dragus
buca
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar