Čemu služi rupica na avionskim prozorima?
Avionski prozori izrađeni su od tri stakla. Spoljnje staklo ima funkciju primarnog strukturnog stakla, na srednjem se nalazi rupica, a unutrašnje se nalazi tik do putnika.
Između spoljnjeg i srednjeg stakla nalazi se i mali prostor. Ta dva stakla, zajedno sa "vazdušnim prostorom", odgovorna su za podnošenje atmosferskog pritiska nad letelicom.
Na krstarećoj visini od 10.700 metara vazdušni pritisak iznosi 0,243 kilograma po kvadratnom centimetru. To je premalo za normalno funkcionisanje čoveka (pritisak na tlu je oko 1,03) pa se tako pritisak vazduha u putničkoj kabini održava na konstantnih 0,733 kilograma po centimetru kvadratnom.
Što je veća razlika u pritisku između vazduha van aviona i vazduha unutar njega, veće je naprezanje svih strukturnih delova letelice, pa tako i prozora. Kako bi se pritisak regulisao, "rupa za disanje" – kakav je njen zvanični naziv – ponaša se poput ventila. To omogućava da puna snaga vazdušnog pritiska deluje na spoljnji prozor, ostavljajući srednji raspoloživim za hitne slučajeve.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar