Iako je PDV u Grčkoj juče skočio za deset odsto, cene u većini supermarketa nisu bitno promenjene.
"Povećanje PDV-a sa 13 na 23 odsto ne može da se ne odrazi na cene u maloprodaji. Mogu samo proizvođači i trgovci da preuzmu jedan deo tog poskupljenja na sebe, ali deo povećanja PDV-a osetiće i građani", kaže ekonomista Ljubomir Madžar.
To znači da će srpski turisti najkasnije od početka avgusta skuplje plaćati meso, ulje, kakao, sirće, so, pirinač, testeninu, hleb, peciva, kafu, čaj, šećer, konzerve, pa i kondome. Skuplji će biti i obroci i pića u restoranima i kafićima, kao i javni prevoz. Porez će sa 6,5 na 13 odsto skočiti i za hotelski smeštaj. "Turisti ove godine mogu da budu mirni. Povećanje poreza neće uticati na ovogodišnju turističku sezonu jer je kraj jula i velika većina aranžmana već je prodata, a oni koji nisu ionako se nude po nižim cenama, tako da je jedino moguće da popusti budu manji, ali do poskupljenja sigurno neće doći. S druge strane, realno je očekivati nešto veće cene smeštaja sledeće godine", kažu za u jednoj turističkoj agenciji.
Strani mediji pisali su da je osoblje jednog grčkog hotela tražilo od gostiju da doplate za obroke zbog povećanja PDV-a, ali Aleksandar Seničić iz JUTE objašnjava da unapred ugovoreni uslovi aranžmana nikako ne mogu da se menjaju tokom putovanja. Skuplji hotelski smeštaj neće pogoditi veliki broj naših turista, jer većina građana Srbije letovanje u Grčkoj provodi u privatnom smeštaju. Njih može da zabrine to što je povećan PDV sa 6,5 na 13 odsto i na struju i vodu pa je realno očekivati da naredne sezone skočiti i cene privatnog smeštaja, jer će vlasnici vila morati u njih da ukalkulišu veće cene održavanja.
U oktobru će skočiti porez na ostrvima poput Mikonosa i Santorinija.
Komentari 3
LOL
E, sad zamislite uticaj njihovog poskupljenja na okolne turističke zemlje. Svaka će podići cenu.
Kipar, Malta, Italija, Turska... da ne idemo dalje. Zašto ne bi podigli cene?
Mislim da će dizanje cena Grčke imati malo veću posledicu na ukupan turizam.
Liberalni kapitalizam je nezasit.
Svi projektuju sve veće parče zarade.
Lakomost.
Videli smo primer Toshibe.
Tako je to i u turizmu.
Na kraju ćemo imati nagli pad poseta.
Sa jedne strane kriza, a sa druge nebezbednost i lakomost.
A ja, pravo da Vam kažem, izgubio sam svaku volju za turizmom, bilo gde.
Sve i da mi neko pokloni par hiljada.... nečega.
O opštoj svetskoj nesreći, ići negde i bahatiti se. To mogu samo... ljudi iz reality-ja, kladionica... splavova...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar