Letovanje će drastično pojeftiniti

Nemački „Dertur” jedanje od prvih stranih turoperatera koji su uoči letnje sezone bacili sidro na srpsko tržište i odlučili da posao prošire baš ovde. Sa strategijom širenja na istočnoevropski region, sa akcentom na Srbiji, ovaj turoperater, čije usluge godišnje koristi dva miliona turista, smatra da postoji obostrani interes.
Jedan od razloga što su Balkan i Srbija zanimljivi jeste i činjenica da mali procenat ljudi u istočnoj Evropi uopšte ide na odmor. Tako je u ovom trenutku, ali ako se situacija poboljša jasno je da će to biti tržište sa velikim potencijalom, predviđaju u „Derturu”.

I dok sa svih strana sveta stižu sumorne prognoze i procene da će ova godina najverovatnije biti turistički promašena i da će mnoge male zemlje koje žive od turizma pokleknuti, Nemci su spremili plan „B”. Najpre računaju na jednu „unutrašnju rezervu”, odnosno zavidnu svetsku reputaciju („Dertur” je u vrhu evropskih organizatora putovanja), ali ističu i komparativnu prednost, odnosno uslugu po kojoj je ovaj turoperater i najviše poznat. Reč je o takozvanim fleksibilnim individualnim putovanjima u kojima putnik sam bira destinaciju, datum polaska, kategoriju hotela i prevozno sredstvo, a organizator mu pomaže u realizaciji svoje zamisli.

“U odnosu na prva tri meseca prošle godine, ovo tromesečje smo završili sa osam odsto pada prometa, najviše na ruskom, ali i na tržištu Velike Britanije”, kaže Verner Zilberg, šef razvoja i istraživanja tržišta „Dertura”. Svetska ekonomska kriza je, dakle, već ostavila traga na poslovanje ove kompanije čiji ogranak posluje i u Srbiji. Ipak, u odnosu na prošlu godinu „Dertur” u Srbiji, gde posluje već tri godine i pokriva tržište Hrvatske, Bosne i Crne Gore, beleži rast prometa od tri odsto.Na pitanje da li se menjaju navike korisnika turističkih usluga u Nemačkoj, Zilberg nerado potvrđuje da se to već dogodilo: “Putovanja su sada na desetom mestu, a doskoro su bila među prva tri prioriteta nemačkih porodica, uz hranu i život. Ipak, nije reč samo o Nemcima nego i drugim Evropljanima. Ovogodišnji sajmovi turizma su pokazali da opada interesovanje turista i da će se manje putovati. Naročito ako se uzmu u obzir i kampanje „putujmo po svojoj zemlji”.”

Ovaj stručnjak za turističko tržište predviđa da će posle Uskrsa, ukoliko ne bude većeg interesovanja cene aranžmana za letovanje drastično pasti. To se naročito odnosi na zemlje Mediterana koje su već sada u panici zbog katastrofalnog početka sezone, kaže Zilberg: “Španija je već sada u problemu, jer Britanci ne putuju kao ranijih godina, a očekujem da će na gubitku biti i Grčka, Turska i Egipat. Rusi su, na primer, potpuno zakazali, ne putuju, a nema pozitivnih predviđanja ni za Slovačku, Bugarsku, Mađarsku, Crnu Goru i Hrvatsku.”

Globalni turizam bi ove godine zbog ekonomske krize, kako se očekuje, mogao da zabeleži pad od dva do pet odsto. Prema predviđanjima Organizacije za turizam Ujedinjenih nacija, najviše će izgubiti male zemlje koje žive od ove delatnosti. Vlada Španije je upravo zbog toga izdvojila milijardu evra za spas posrnulog turizma. Ova zemlja je zabeležila rekordan pad rezervacija u ovoj sezoni u poslednjih 15 godina. Samo u januaru registrovan je pad broja turista od deset odsto, što je za drugu po redu turističku velesilu (iza Francuske) poražavajući podatak. Prema poslednjim podacima, oko 500 turističkih agencija je zatvoreno, što je zabrinjavajuće ako se zna da prihodi od turizma čine 11 odsto bruto domaćeg proizvoda Španije. Turizam u Hrvatskoj čini čak 20 odsto BDP-a, pa se država nedeljama upinje da animira turiste i dovede ih na jadransku obalu. Jer, ukoliko turizam ove godine podbaci u Hrvatskoj, ova zemlja će se, kako se predviđa, naći pred ozbiljnim ekonomskim problemom.

Kako se čulo na nedavnoj sednici Evropske turističke zajednice, niko ne može da predvidi koliko će trajati ekonomska kriza i kakve će sve efekte izazvati. Iskustvo je, međutim, u prošlom veku pokazalo da turizam posle krize obavezno doživi procvat. Optimisti očekuju da se to dogodi i ovog puta.

 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.