Zašto?
"Mnoga istraživanja su sprovedena i dokazano je da su sedišta okrenuta unazad mnogo sigurnija od onih klasičnih okrenutih unapred. Međutim, troškovi bi za avio-kompanije bili previsoki. Tokom udara, sedište bi podnosilo više 'naprezanja' pa bi ga zbog toga trebalo ojačati. I sedište i pod aviona, i opremu. To bi automatski povećalo težinu aviona i povećalo potrošnju goriva", objasnio je za FlightGlobal.com bivši pilot Kraljevske vazdušne snage i instruktor letenja Dejvid Lirmaunt. "Sa stanovišta bezbednosti, to deluje kao veoma atraktivna ideja, ali možete li zamisliti da niskobudžetne kompanije to prihvate?", dodao je.
"Takođe, ljudi to ne bi prihvatili. British European Airways pre je imao neke avione sa sedištima okrenutim unazad. Ljudi su se borili za ona okrenuta napred. U vozovima je ista stvar", tvrdi on.
Ipak, trenutno postoji nekoliko avio-kompanija koje u svojim avionima imaju sedišta okrenuta u oba smera, ali ne zbog sigurnosti, već zbog uštede prostora. Međutim, takva sedišta mogu se pronaći samo u prvoj klasi ili u privatnim avionima.
Inače, dokazano je da okrenuta unazad pružaju bolju potporu za glavu, vrat i leđa u slučaju udara, piše "The Telegraph".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
:/
Uvede se direktiva da svi proizvodjaci aviona i avio kompanije moraju da imaju iskljucivo sedista okrenuta unazad.
Na taj nacin ni putnici nemaju izbor da se bore za sedista okrenuta unapred i sve super.
AleksandarVojvođanin
EvoOvako
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar