Čarterima obaraju cene

Naši turisti mogli bi ove godine da letuju jeftinije nego ikada, ukoliko srpske vazduhoplovne vlasti daju dozvole stranim čarter aviokompanijama. U tom slučaju bi celokupan aranžman za Egipat, sve zajedno sa avioprevozom, koštao koliko sada treba izdvojiti samo za „Jatovu“ aviokartu - 250 evra!

Trenutno, naše vazduhoplovne vlasti ne žele da daju dozvolu egipatskim niskobudžetnim aviokompanijama, „Lotus er“ i „Kairo er“, kao i turskom „Pegazusu“, „Atlas džetu“ i „Skaj erlajnsu“, a dale su dozvolu tuniskom „Nuvel eru“ koji je već zakazao letove za utorak i petak! Za Beograd godinama leti još jedna aviokompanija iz Tunisa, „Tunis er“, a ni jedna egipatska aviokompanija nema dozvolu da sleti u našu prestonicu. Zbog toga, aranžmani za Tunis i koštaju malo, već od 250 evra. Prema prepisci između „Jata“ i JUTA vidi se da je nacionalni avioprevoznik spreman da snizi cene ukoliko dođe konkurencija. “Nemamo ništa protiv da drugi lete na bazi reciprociteta, ali da „Jat“ leti sa istom cenom”, kaže Ljubomir Cerović, predsednik Upravnog odbora JUTA. Ukoliko do ovakvog dogovora ne dođe mnoge domaće agencije će morati da otkazuju aranžmane, a turisti za neka odredišta do poslednjeg trenutka neće znati kada će avion poleteti.

Razlog je u činjenici da vazduhoplovne vlasti Turske i Egipta mogu našem avioprevozniku da dozvolu uslove dobijanjem istog takvog odobrenja za svoje avioprevoznike. “Delegacija „Jata“ uskoro će posetiti vlasti Egipta i Turske”, kaže za „Novosti“ Saša Vlaisavljević, direktor „Jata“ i dodaje da je “u interesu turizma tih zemalja da „Jatu“ izdaju dozvole”. Za sada, neizvesna je sudbina svih čarter letova za Tursku i Egipat, jer naše vlasti niskobudžetnim aviokompanijama ove zemlje mesecima ne daju dozvolu, pa su njihova ministarstva saobraćaja odlučila da se ponašaju na isti način. Ipak, zvono koje će turistima dati do znanja da li će ove godine ići na letovanje i po kojoj ceni, u Srbiji će se čuti do 15. maja. Iako svako ima svoju teoriju šta će se dešavati predstojeće sezone, vlasnici turističkih agencija slažu se da je ova godina neuporediva sa bilo kojom prethodnom.

Na zatvorena vrata Direktorata za vazdušni saobraćaj kucale su mnoge niskobudžetne, ali nacionalne avikompanije. Recimo, „Malev“ godinama traži dozvolu. Običnim ljudima je daleko značajnije to što su odbijeni „Flaj Niki“, „Skaj one“, „Bulgaria er“, „Norvidžan er šatl“, „Nordik link“ i „Viz er“ čije karte ponekad znaju da koštaju samo nekoliko evra.

  • Robi

    27.04.2009 15:08
    Javno preduzece i konkurencija
    Ako je JAT tako uspesan da dele bonuse a na celu sede sposobni menadzeri sa preko 5 hilada evra platama, nema razloga da se plase konkurencije i puste druge prevoznike da nas i do 100x jeftinije voze nego oni

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.