Lokalne vlasti evropskih gradova, pod pritiskom meštana, ali i željom da zarade, neprestano uvode nove takse. U tome naročito prednjače italijanski gradovi koji su od početka godine uveli desetak dažbina, nameta, taksi i poreza.
"
Od početka godine svi italijanski gradovi uveli su "ček pointe", a Hrvatska i Slovenija su počele da naplaćuju prolaz kroz njihovu teritoriju. Turističke destinacije neprestano uvode nove namete, bukvalno svakog meseca smisle novi. Nedavno smo dobili obaveštenje o novoj dažbini u Veneciji", kaže za
Novosti Srđan Andrejević iz "Argusa".
Naime, svi turisti koji kroče nogom u Veneciju moraće da plate dva evra za slušalice, ali i dodatnih od 150 do 280 evra za lokalnog vodiča koji će ih ćutke pratiti. Tačnije, svi italijanski gradovi traže ovakav namet za lokalnog vodiča i već su počeli da naplaćuju kazne 1.000 evra na licu mesta i drakonske za same agenciju. Venecija je smislila i novu "boravišnu taksu", iako jednu boravišnu taksu kroz fakturu već plaćaju agencije, a drugu, smeštajnu plaćaju turisti.
"Ček point" za autobuse sada postoji na ulasku u svaki italijanski grad, pa i najmanji, i tu se, na aparatu, plaća taksa. Tako, recimo, da bi autobus dovezao srpske turiste do Verone, vozač mora da plati od 100 do 150 evra, u zavisnosti od sezone. Da bi ušao u Rim plaća 150, u Veneciju 170, a u Firencu 600 evra.
Ova taksa je, ustvari, dozvola da se autobus približi parkingu blizu centra grada. Parking se dodatno naplaćuje od 35 do 40 evra. To znači da kada autobus, sa turistima koji spavaju u Rimu, ode na izlet do Napulja, prvo plaća 40 evra parking u Rimu, pa ulaz u Napulj, pa parking u Napulju, sledi parking u Pompeji, pa taksa za ulaz u Rim.
Beč, Prag i Budimpešta još uvek ne naplaćuju ulazak u grad, ali je parking skup. Takođe, tokom božićnih vašara od lokalnih vlasti treba nabaviti dozvolu za ulaz. Ni francuski gradovi ne naplaćuju ulaz, ali autobusi, zbog nesnosnih gužvi, izbegavaju centar i plaćaju samo "papren" parking, recimo, 30 evra u Diznilendu i 60 evra kod Versaja.
Da bi uopšte stigli do Italije ili Francuske, srpski autobusi moraju da plate prolaz kroz Hrvatsku (150 evra) i Sloveniju (oko 100 evra, po kilometraži). Uz ovu taksu plaća se i putarina, odnosno vinjeta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
stasa
20.11.2019 • 13:35
@@Marija
Lupaš gluposti..zarade nema..to je samo da se premosti do decembra kad počinju da se prodaju letovanja..
Ne znam kakvo je to ponasanje? Zeni koju uopste ne poznajete kazete "lupaŠ gluposti"...Da li Vi imate trunku kucnog vaspitanja? Molim redakciju da ne pusta vise ovakva vredjanja ,dok se citaoci ne nauce pristojnosti!
Zlopile
@Marija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar