Vrednost vagona je dva miliona dinara. Direktor "Želvoza" Slobodan Ristić rekao je da je izrada tog panoramskog vagona za Šargan bila preporuka da fabrika dobije izradu jednog oglednog tramvaja za Beograd.
Remonteri fabrike su rekonstruisali teretni vagon Šarganske osmice i zadržali metalnu konstrukciju. Enterijer rekonstruisanog vagona je usklađen s vremenom kada je Šarganskom osmicom počeo da saobraća voz uskog koloseka. Pored izdignutog krova u koji su ugrađeni svetlarnici za razgledanje trase Šarganske osmice i Mokre Gore, u unutrašnjosti vagona su pivski šank i mali stolovi. U tom vagonu putnicima će biti služeno pivo "romantika".
Šarganska osmica je atraktivna turistička destinacija. Pruga uskog koloseka od 75 centimetara duga je 15,5 kilometara. Pruga je dobila ime Šarganska osmica zato što je zbog visinske razlike od 300 metara izgrađena u zavojima nalik broju osam. Izgradnju Šarganske osmice počela je 1916. u vreme okupacije u Prvom svetskom ratu Austrougarska, a završila je Kraljevina SHS 1921. Zbog nerentabilnosti pruga je ukinuta 1974. da bi od 2003. vagonima iz Muzeja železnice ponovo bila formirana kompozicija nekadašnjeg "ćire" i postala turistička atrakcija.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar