"Lowcost" nije uvek jeftiniji

Letovi niskobudžetnim kompanijama često koštaju isto, ako ne i više nego kod redovnih avioprevoznika.


Vožnja avionom po ceni od svega nekoliko evra moguća je jedino u slučajevima kada putnik više meseci unapred kupi kartu, mada ni to nije neka garancija. Osnovni problem, prema rečima Bore Kovačevića, bivšeg regionalnog direktora kompanije Jat Airways u Londonu, koji je inače magistrirao upravo na takozvanim niskobudžetnim kompanijama,  jeste činjenica da kupljene karte ne mogu biti zamenjene za neki drugi datum, a uplaćeni iznos ne može biti vraćen ako putnici u poslednji momenat odustanu od putovanja. "Filozofija niskobudžetnih aviokompanije je vrlo jednostavna. Ako ne poštujete izuzetno striktna pravila koja su one napisale, bićete na gubitku", objašnjava Kovačević za "Politiku", naglašavajući da, recimo, ukoliko klijent niskotarifne kompanija izgubi bording kartu, plaća penale u iznosu od čak 115 evra.

Osim toga, upozorava Kovačević, kod niskobudžetnih kompanija ne postoje službe za pronalaženje izgubljenog prtljaga. Drugim rečima, ako dođe do nestanka kofera, avioprevoznik plaća putniku 20 dolara po kilogramu i tu se priča završava. Još jedan nedostatak Kovačević vidi i u udaljenosti aerodroma na koje sleću ove kompanije od centra grada. Na kraju, kaže, kada se saberu svi troškovi - prevoz do aerodroma, prtljag, hrana u avionu, letovi avionima niskobudžetnih kompanija nisu baš tako jeftini kako se na prvi pogled čini.

Dodatni problem je, naglašava, u to me što je jeftine karte u praksi veoma teško naći. One se inače kupuju preko Interneta, ali ako nekoliko meseci pre leta u ponudi nema najjeftinijih karata, po ceni od recimo pet funti, onda ih savim sigurno neće biti ni kasnije. Osim kada se objavi takozvani "last minute", odnosno prodaja nekoliko sati pre leta, kada je moguće kupiti kartu i za dve do tri funte.

U svakom slučaju, zaključuje Kovačević, Srbija je i dalje prilično daleko od cele ove priče, iako do Beograda lete dve niskobudžetne kompanije. One, međutim, nude cene koje su u proseku na nivou redovnih aviokompanija, ali se putnici ipak nadaju da će i posle stavljanja naše države na belu šengen listu i konačne primene sporazuma o otvorenom nebu, veća konkurencija dovesti do smanjenja cena karata.
  • 21.08.2009 14:03
    mnogo polusitina u ovom clanku, ukratko, low cost je uvek jeftinij, JAT je uvek najgori i najskuplji. to cemo videti kad nazad puste najvece low cost kompanije da lete iz beograda i nisa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.