Kako nas "deru" aviokompanije

Najstarija jeftina aviokompanija Rajaner objavila je da će prvi put u svojoj 25-godišnjoj istoriji dodatno naplaćivati sedišta s više mesta za noge. Ako se setimo da i ostale niskobudžetne kompanije stalno izmišljaju načine kako da putnicima izvuku koji evro više, vraćamo se na početak priče s prastarim pitanjem – kako do avionske karte doći za što manje novca.
Najstarija jeftina aviokompanija Rajaner objavila je da će prvi put u svojoj 25-godišnjoj istoriji dodatno naplaćivati sedišta s više mesta za noge. Ako se setimo da i ostale niskobudžetne kompanije stalno izmišljaju načine kako da putnicima izvuku koji evro više, vraćamo se na početak priče s prastarim pitanjem – kako do avionske karte doći za što manje novca.

"Low budget" kompanije u mnogo slučajeva više nisu bezrezervno jeftinije od konvencionalnih aviokompanija pa moramo dobro otvoriti oči i uočiti koji se sve troškovi dodaju na naizgled nisku osnovnu cenu karte.

Letovi na kojima će se od sredine maja za dodatnih 10 evra u jednom smeru moći kupiti više mesta za noge su oni od Dablina do londonskog Getvika i Malage. Osim u prva dva reda na početku avionske kabine, komfornija sedišta se nude na mestima blizu krila predviđenim za izlaz u nuždi.

Ako se pokaže da je prodaja komfornijih sedišta zaživela, uskoro će se proširiti i na ostale Rajanerove linije.

Novom politikom "low cost" kompanije polako se odriču svog osnovnog načela da se mesta ne mogu rezervisati i da se upražnjena sedišta u poslednji čas mogu popuniti za znatno nižu cenu od početne.

Međutim, poslovni analitičari ističu da je rezervacija komfornijih mesta u kompanijama kao što su Rajaner i Izidžeta prihvatljiv način da se od mnogobrojnih novih poslovnih korisnika koji sve češće lete takvim kompanijama izvuče koji evro više.

Stručnjaci smatraju i da će klijenata kojima će takve ponude biti zanimljive iz leta u let biti sve više. Da ova novotarija ima budućnost, pokazuje i poslednja Rajanerova komercijalna novotarija - da se putnicima koji na cenu karte uplate dodatna četiri evra omogući pravo prvenstva pri ulasku u avion.

Na šta obratiti pažnju

Čak i bez dodatnih "pogodnosti" cene karata na jeftinim letovima znaju ozbiljno varirati, a dodatnu pažnju treba obratiti na količinu prtljaga, kako za dodatnu putnu torbu ne bi platili više nego za vlastiti prevoz.

Kod kupovine odnosno rezervacije karata najvažniji je "tajming". Posebno u špicu sezone, u vreme praznika i godišnjih odmora, kartu treba kupiti što ranije, po mogućnosti i nekoliko meseci pre leta. Međutim, na povoljnu kartu može se naleteti i u zadnji čas ako u avionu ima praznih mesta koje kompanija po svaku cenu želi popuniti.

S obzirom da cene karata rastu i padaju više puta, korisno je pratiti intervale promena cena. U tome vam od pomoći mogu biti i internet stranice koje prate istoriju cena karata, na kojima možete videti da li je cena leta koji vas zanima trenutno u porastu ili padu.

Takođe, ako ste u mogućnosti, nemojte se vezati samo uz jednu polazišni aerodrom ili tačno određen dan leta. Možda je iz mesta do kojeg možete autobusom ili vozom doputovati vrlo jeftino avionska karta nekoliko puta manja. Isto važi i za promenu datuma, jer se u nekoliko dana cena leta može bukvalno prepoloviti.

I na kraju, pre kupovine karte dobro pretražite sve raspoložive mogućnosti. Osim niskobudžetnih kompanija, detaljno pregledajte i ponudu konvencionalnih kompanija koje na nekim relacijama mogu ponuditi čak i niže cene od na prvi pogled povoljnijih kompanija poput Rajanera.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.