Proveriti agenciju pre odlaska na letovanje

U Agenciji za privredne registre (APR) trenutno se vodi 1.029 aktivnih turističkih agencija, od kojih je 40 novoosnovanih od početka 2011, a inspekcija preporučuje građanima da dobro razmisle kome će pokloniti poverenje.
U Agenciji za privredne registre (APR) trenutno se vodi 1.029 aktivnih turističkih agencija, od kojih je 40 novoosnovanih od početka 2011, a inspekcija preporučuje građanima da dobro razmisle kome će pokloniti poverenje.

U APR kažu da je ove godine iz Registra turizma obrisano osam agencija, a od početka 2010. godine - 41 turistička agencija. Građanima se preporučuje, pre nego što uplate aranžman, da na sajtu APR provere da li se izabrana agencija nalazi na spisku registrovanih, što znači da ima licencu za posao, a zatim da provere njen bonitet. To mogu da učine pretragom ili privrednih društava ili preduzetnika, u zavisnosti kako su one registrovane, i da pogledaju poslovanje i finansijske izvešsaje tih agencija tokom poslednje tri godine.

Glavni republički turistički inspektor Stojan Arizanović rekao je da se putnicima savetuje, da pre ugovaranja putovanja dobro prouče opšte uslove, program i obaveštenje o polisi osiguranja. Kad ugovaraju putovanje kod turističke agencije- posrednika, putnici treba da utvrde ko je organizator putovanja i koji mu je broj licence. Naime, samo je organizator odgovoran za realizaciju putovanja, a ne posrednik.

Dobro je proveriti dobijene informacije na sajtu agencije organizatora i drugih koje nude isti smeštaj, kao i na sajtu odabranog hotela, kazao je Arizanović, dodajući da usmene informacije nisu obavezujuće za agenciju. Putnici pre putovanja moraju dobiti ime, broj telefona i druge podatke o lokalnom predstavniku agencije i da ga imaju, tokom putovanja. Arizanović preporučuje putnicima da izbegavaju agencije koje su u blokadi, jer ne mogu da izvršavaju finansijske obaveze prema poslovnim partnerima.

Za turistička putovanja zakon ne traži neophodno zdravstveno osiguranje, ali je u interesu putnika da pribavi polisu, zbog visokih cena lekarskih usluga u inostranstvu. Bilo je slučajheva i da su turisti vraćani sa pojedinih graničnih prelaza, jer nisu imali polisu zdravstvenog osiguranja.

Arizanović je naglasio da je u slučaju bilo kog odstupanja od programa, u toku samog putovanja, neophodno da putnici odmah sačine pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave moguće dokaze za neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje prava.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.