Kriza ne smeta Rajaneru
"Rajaner", koji je napredovao bez obzira na recesiju, objavio je da i dalje preuzima deo tržišta i putnika od glavnih evropskih aviokompanija, kao što su "Er Frans-KLM", "Britiš ervejz" i "Lufthanza". Međutim, uprava kompanije je naglasila da je rast profita u prvoj polovini godine obezbeđen pre svega zbog 42-procentnog pada cene goriva i smanjivanja cene karata za 17 odsto, s tim što će prodaja karata po još nižoj ceni biti nastavljena i u drugih šest meseci. Neto profit kompanije pre isplate poreza i kamata do kraja septembra dostigao je 387 miliona evra, u poređenju sa predviđanjima da će čista zarada biti oko 377 miliona evra. Uprkos tome što očekuje gubitak zbog pada cene karata do 20 odsto u poslednja dva tromesečja fiskalne 2009/10 godine, "Rajaner" ipak procenjuje da će u čitavoj godini neto profit biti između 200 do 300 miliona evra.
Uprava je upozorila da pregovori sa američkim "Boingom" o porudžbini 200 aviona ne napreduju, što bi moglo da dovede do okončanja tradicionalno dobre saradnje između dve kompanije. Izvršni direktor "Rajanera" Majkl O'Liri rekao je da "glavni partner (Boing) nije spreman da pruži svoj doprinos" u njihovom programu smanjivanja troškova. - Ako višak zarade ne budemo mogli da ulažemo u nove avione, podelićemo ga akcionarima - rekao je O'Liri. "Rajaner" pregovara sa "Boingom" o porudžbini 200 novih aviona koji bi trebalo da budu isporučeni između 2013. i 2016. godine. Prevoznik je stavio do znanja "Boingu" da će odsutati od posla i otkazati porudžbine ako se pregovori ne okončaju pre kraja ove godine.
"Rajaner" računa da će u godini koja se završava u decembru prevesti 66 miliona putnika, za 14 odsto više nego 2008, a za šest meseci prevezao je 36,4 miliona putnika, za 15 odsto više nego lane.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar