U Evropi titula je pripala holandskom KLM-u (druga na globalnom nivou), objavio je Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre (JACDEC).
Vodeći prevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata nadmašio je s indeksom rizika 95,05 odsto KLM, JetBlue i EasyJet i ponovo osvojio prvo mesto na listi 25 kompanija u istraživanju koje je JACDEC sproveo za vazduhoplovni časopis Aero International.
JACDEC je prvi put objavio i regionalnu listu, uporedivši vodeće prevoznike u okviru četiri regije.
Emirates se na regionalnom nivou nalazi iza Etihad Airwaysa, koji takođe ima sedište u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, ali nije dovoljno veliki da se plasira na globalnu listu.
U Evropi prvo je mesto zauzeo KLM, a slede Finnair, Air Europa, Transavia, EasyJet i Norwegian.
Neki poznati prevoznici, poput Austriana, Eurowingsa i Condora, nisu ni ušli u evropski Top 25 budući da nisu prevezli dovoljno putnika ni "nakupili" dovoljno kilometraže u 2021. godini.
Regionalne liste kreirane su pre svega zbog promenjenog reda veličine koji se promenio u korist brojnih avio-prevoznika s jakim domaćim tržištima, poput Kine i SAD-a, objasnio je osnivač JACDEC-a, Jan-Arved Rihter.
Na rezultate ovogodišnjeg istraživanja u većoj su meri uticale nesreće iz ranijeg perioda, s obzirom na pad prometa u pandemiji i tek skromno povećanje broja putnika u 2021. godini.
Pre pojave nove varijante koronavirusa i ponovnog uvođenja ograničenja, sektor vazdušnog prevoza nagomilao je u pandemiji gubitke od ukupno 200 milijardi dolara, rekao je glavni direktor Udruženja avio-prevoznika IATA, Vili Volš.
Prevoznici su u prošloj godini nagomilali 52 milijarde dolara gubitaka, naveo je Volš.
U ovoj godini gubici bi trebalo primetno da se smanje na 12 milijardi dolara, a u 2023. godini kompanije bi trebalo ponovo da posluju u plusu, dodao je čelnik IATA-e.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar