Reč je, uglavnom, o brzini kojom se vozi, kao i o težini automobila.
S obzirom na poskupljenja i rizike od nestašice goriva, ovi saveti mogu biti vrlo korisni.
1. Da biste uštedeli gorivo prebacite u višu brzinu pri 2000 o/min. Takođe, mnogi vozači imaju potrebu da ostanu u nižoj brzini, ali već pri 50 km/h možete da budete u četvrtoj brzini, a zavisno o prenosnim odnosima u menjaču te vrsti motora (turbodizelski, turbobenzinski…) možda čak i u petoj. Potrošnja goriva pada za čak pedeset posto ako ste u četvrtoj brzini, a ne u drugoj pri navedenoj brzini. Novi automatski menjači optimizuju stepen prenosa, ali s ručnim menjačima vi ćete morati da izaberete, prenosi Revija HAK.
2. Kad ugledate crveno svetlo na semaforu, maknite nogu s gasa i lagano se približavajte semaforu. Nemojte do poslednjeg trenutka stiskati papučicu gasa i zatim snažno kočiti.
3. Na autoputu nemojte voziti brže od 130 km/h. Neretko je zbog prirode saobraćaja, konstantnih kočenja i ubrzanja, vremenski dobitak minimalan, a potrošnja goriva raste.
4. Rešite se nepotrebnih balasta, odnosno stvari u automobilu koje povećavaju masu. Dodatnih 100 kilograma u vozilu povećava potrošnju za 0.3 l/100 km. Isto važi i za dodatke poput krovnih kutija i nosača za bicikle, koji narušavaju aerodinamiku automobila te povećavaju potrošnju goriva.
5. Na kraju, 0.2 bara preslabo napumpane gume povećavaju potrošnju goriva i za deset posto.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
HM
Iz.dis.lav.
Žak
Naravno kad se može.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar