Turisti se manje žale inspekciji
Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija YUTA do kraja avgusta pristiglo je 45 prigovora putnika na kvalitet smeštaja, prevoz i ishranu. Od ukupnog broja prijava, devet tužbi podneto je Arbitražnom sudu Asocijacije.
"Pet tužbi je delimično usvojeno, dve su odbačene, dok je za dve tužbe postignuto poravnanje u arbitražnom postupku", uzjavio je FoNetu direktor YUTA Radisav Stanković.
On je ukazao da je ukupan broj prigovora, kao i tužbi, daleko manji nego prethodnih godina.
Prema podacima YUTA, putnici su najviše tužbi podneli 2008. godine - 68, a 2009. i 2010. godine po 57 tužbi. Drastično smanjenje broja prigovora i tužbi, Stanković objašnjava željom i interesom agencija da zadrže putnike. "Ono što je ostalo kao problem jeste neadekvatno angažovanje turističkih predstavnika", napomenuo je Stanković, koji rešavanje tog problema očekuje u "narednom periodu".
"Nadležno ministarstvo je već imalo jedan ciklus licenciranja turističkih pratilaca", objasnio je Stanković. Prema njegovim rečima, sporadične su primedbe na kvalitet ishrane putnika nezadovoljnih asortimanom ili količinom ponuđene hrane.
Stanković smatra da su takve primedbe neosnovane i kao još jedan problem pominje povremene prigovore na smeštaj. "Čim imamo proverenih saznanja da postoje problemi u nekoj agenciji, reagujemo i isključimo je iz našeg članstva", naglasio je Stanković.
Prema oceni Stankovića, "u YUTA je teško opstati, ako ne poštujete naše standarde".
Do sada je za 250 agencija prestalo članstvo, jer se nisu pridržavale odluka Administrativnog suda YUTA, zbog nepoštovanja putnika, partnera ili nekog drugog razloga, izjavio je Stanković.
U Srbiji je do sada registrovano oko 650 organizatora putovanja, među kojma je oko 400 u članstvu YUTA.
Sve više aviokompanija i inostranih turoperatora zainteresovani su za srpsko tržište, naglasio je Stanković, koji sve više putovanja očekuje i zbog "belog šengena".
Komentari 2
Begečka nana
Institucija turističke inspekcije, bar u NS-u, je potpuno beskorisna, 3 puta sam išla kod inspektora sa komplet dokumentacijom, i nije znao da mi kaže da li na osnovu toga mogu dobiti spor ili ne. Pri, tom, njihova odluka nije obavezujuća, tako da.... džabe ste krečili.
Najbolje je (kažem iz sopstvenog iskustva) poslati zahtev za obeštećenje samoj turističkoj agenciji, pa se sa njima nagoditi, ne dobijete baš ceo iznos koji tražite, ali bolje vrabac u ruci, nego golub na grani. Čekati na državne organe da obave svoj posao - lipsanje je do prolećne trave.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar