Avioni Jata bezbedni

Avioni nacionalne aviokompanije Jat Ervejz su u odličnom stanju i potpuno bezbedni za korišćenje, izjavio je direktor "Jat tehnike" Srđan Mišković.
Avioni nacionalne aviokompanije Jat Ervejz su u odličnom stanju i potpuno bezbedni za korišćenje, izjavio je direktor "Jat tehnike" Srđan Mišković. Avioni su, prema ranijim tvrdnjama načelnika kompanije, prosečno stari oko 20 godina, a Mišković ističe da se baš zbog vremešne flote održavanju aviona poklanja velika pažnja.

On je rekao, povodom jučerašnjeg udesa ruskog aviona "Jak-42" pored grada Jaraslavlja u centralnoj Rusiji, u kome je stradalo više od 40 ljudi, da se avionske nesreće uglavnom ne dešavaju zbog starosti letelica, već najčešće usled ljudskih grešaka, pogrešne procene i vremenskih uslova. Mišković je rekao, da se padovi aviona retko dešavaju samo zbog jedne od tih nesređenih okolnosti. Flota domaćeg avioprevoznika sastoji se, prema rečima Miškovića, od 14 aviona, od čega 10 "Boinga 737 300" i četiri letelice tipa "ATR 72-200".

Mišković je kazao da Jat Ervejz trenutno koristi 12 aviona, pošto je jedan "ATR" na "cikličnom" pregledu, dok se jedan "Boing" već duže ne koristi, jer nije za saobraćaj i Jat treba da donese odluku šta učiniti sa tom letelicom. Avioni Jata se redovno održavaju i pregledaju u skladu sa predviđenim propisima i procedurama za bezbednost letelica, rekao je on.

Mišković je kazao da svaki redovan sistem održavanja mora odobrava Direktorat za civilno vazduhoplovstvom Srbije, a sprovodi se prema preporukama proizvođa aviona. Avioni moraju da prođu, prema njegovim rečima, razne vrste pregleda i testova - dnevne, ciklične, preglede strukture, veka trajanja komponenti i druge.

Mišković tvrdi da piloti kada primete neku grešku odmah je evidentiraju i svaka nepravilnost mora da se otkloni pre prvog sledećeg leta.

"Boing 737-300" je dugač;ak 33,40 metara, ima raspon krila 28,8 metara i 124 sedišta, a može da krstari brzinom od 800 kilometara na čas na visini do 11.300 metara. "ATR 72-200" dužine 27,16 metara, rasponom krila 27,05 metara, može da primi 66 putnika i leti brzinom od 510 kilometar na čas na visini do 7.600 metara.

Jat je bio prva aviokomanija u Evropi koja je 1974. godine kupila "Boing", dva aviona tipa "727-200", kao i prva koja je 1985. nabavila u to vreme najmodernije avione "Boing 737-300". Ti avioni su postali poznati po srebrnoj boji u koju ih je Jat farbao.
  • Misko

    08.09.2011 14:14
    A zamor materijala?
    Da li doticni mehanicari znaju za ovu pojavu? Jednom leteo JAT-om i NIKAD vise.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.