Za samo 29 sekundi, za registrovanje na mreži uvećan je račun za 417 dinara, piše RTS. Tom prilikom potrošeno je 505 kilobajta interneta. Da li korisnici zaista znaju šta sve može da bude naplaćeno i koliko mogu da budu sigurni u to da se u pozadini ne obračunava neka usluga?
"Sinhronizacija aplikacija je jedna od glavnih usluga koje bi trebalo isključiti. Današnji smart telefoni nekada to urade i sami da korisnik ne zna, takođe na vašem mobilnom uređaju postoje mobilni podaci koje možete isključiti, ali to će vam potpuno onemogućiti korišćenje interneta u inostranstvu", rekla je Milica Roljić iz "Telekoma Srbija".
Usluge koje treba isključiti pre odlaska na put:
– Preusmeravanje poziva na drugi broj
– Ukoliko korisnik ne želi da koristi internet saobraćaj, potrebno je da na telefonu u podešavanjima deaktivira uslugu internet u romingu
– Notifikacije
– Govornu poštu
– Automatsko preuzimanje slika i snimaka i Video-autoplej
– "iMessage" za ajfon korisnike
– Rad aplikacija u pozadini
– Automatsko ažuriranje aplikacija
– Automatsko ažuriranje telefona
"Imamo službe koje prate potrošnju, čim se primeti da je neubičajeno velika potrošnja, suspenduje se dalje korišćenje interneta u romingu. Korisnik se obaveštava SMS porukom i onda može da kontaktira po povratku s puta ili dok je još tamo s našom službom reklamacija", rekao je Žarko Radovanov iz "Jetela".
Preporuka operatora je da se uplate roming dodaci ili da se koristi besplatan vajrles internet na putu. Razlika je kod zemalja Zapadnog Balkana, zbog modela rominga kao kod kuće koji važi od 1. jula 2021.
"Imali smo tih slučajeva da ljudi otputuju u Hrvatsku misleći da je ona deo regiona Zapadnog Balkana, Hrvatska nije deo te regulative. U principu, korisnik sve što ima u okviru svog paketa u domaćem saobraćaju to važi i na teritoriji Zapadnog Balkana, jedino ograničenje postoji kod interneta", dodao je Radovanov.
Ukoliko je softver registrovao protok podataka, na sudu je veoma teško, ne i nemoguće, dokazati da korisnik nije koristio telefon u spornom trenutku. Ako korisnik smatra da je oštećen, prema zakonu o potrošačima ima pravo da podnese reklamaciju, pa i tužbu.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar