Turističke agencije razmišljaju kako da pomognu turistima kad se promene uslovi za putovanje u EU

Udruženje turističkih agencija i turističkih radnika Srbije (Inicijativa TAS) razmatra kako da pomogne turistima kad usled promene uslova za putovanje u zemlje EU bude potrebno plaćanje naknade.
Turističke agencije razmišljaju kako da pomognu turistima kad se promene uslovi za putovanje u EU
Foto: 021.rs

Udruženje je navelo da je dobilo obaveštenje Evropskog sistema putnih informacija i autorizacije (ETIAS) da će od 1. maja 2023. godine početi obavezna aplikacija za turiste koji žele da putuju u neku od zemalja Evropske unije.

Kako navode, ovo se odnosi i na turiste iz Srbije i biće potrebno da prilikom prvog putovanja putnik kreira svoj nalog na aplikaciji i popuni obrazac i plati jednokratnu naknadu od oko sedam evra (još nije tačno određen iznos).

Potom kroz sistem putniku stiže dozvola ulaska koja će važiti naredne tri godine.
 
Takođe je najavljeno da će od 16. januara 2023. godine svi turisti koji dolaze u Veneciju morati onlajn da apliciraju za dozvolu ulaska za određeni datum i da putem aplikacije uplate jednokratne takse.
 
Iznos te takse biće od tri do deset evra za jednodnevnu posetu, a pravilo će važiti isključivo za turiste koji ne borave u Veneciji, odnosno koji ne koriste uslugu hotela u ovom gradu.
 
"Gradske vlasti Venecije su već usvojile neophodan zakon. Cena neće biti jedinstvena za sve dane, jer pre svega će automatski biti genirasan broj aplikacija po danima, i što je veći broj turista aplicirao za neki konkretan datum, cena će biti veća", navodi se u saopštenju TAS-a.
 
Komunalna policija Venecije je dobila ovlašćenja da kontroliše turiste u Veneciji, te oni koji budu bili bez neophodne dozvole platiće kaznu od 50 do 300 evra.
 
"Ovo će biti, barem za prvo vreme, ogroman napor za naše putnike koji imaju averziju prema ovakvom pristupu, a posebno kada treba preuzeti potpunu odgovornost za apliciranje, i na kraju plaćanje preko interneta", naveo je TAS koji sa svojim članicama (više od 100 registrovanih turističkih agencija) razmatra mogućnost uvođenja posebnog servisa za putnike preko kojeg će svi putnici imati mogućnost da koriste posredničke usluge apliciranja i onlajn plaćanja.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.