Haos u avio-saobraćaju, letovi bez reda letenja, gubljenje prtljaga - dodatni stres

Velike su šanse da putnici koji su planirali let iz Frankfurta ili Minhena uopšte ne polete.
Haos u avio-saobraćaju, letovi bez reda letenja, gubljenje prtljaga - dodatni stres
Foto: Pixabay
Nemačka avio-kompanija "Lufthanza" najavila je da, zbog nedostatka osoblja, otkazuje 2.000 letova. Sa istim problemom ove sezone suočeni su mnogi aerodromi u Evropi, što mnogima može da iskomplikuje godišnji odmor.
Putnici koji lete sa briselskog aerodroma gotovo nigde ne stižu na vreme. Početkom meseca kasnila je većina letova, a za kraj jula najavljen je dvodnevni štrajk "Rajanera", što će dodatno poremetiti aviosaobraćaj.
"Na platformi za praćenje evropske avijacije briselski aerodrom Zaventem zauzima neslavno prvo mesto po broju kašnjenja u prvih deset dana jula i to praktično znači da 7 od 10 letova sa briselskog aerodroma je polazilo sa većim ili manjim zakašnjenjem. Objašnjenje koje se daje za to je kao i u drugim delovima Evrope, pre svega nedostatak osoblja koje se bavi raspoređivanjem prtljaga putnika, kao i radnika i na pasoškoj kontroli", rekao je Dušan Gajić, dopisnik RTS-a iz Brisela.
 
Uz kašnjenje, putnici u Nemačkoj imaju dodatni stres - gubljenje prtljaga. Čak 20.000 kofera nije utovareno u avione ili nije isporučeno onima koji su leteli iz Frankfurta. Još je gore u Minhenu, a kao razlog nadležni navode nedostatak radnika.
 
"Najveći nemački avioprevoznik "Lufthansa" i njene ćerke firme su odlučile da ovom problemu pristupe tako što su ukinule brojne letove kako bi smanjile gužve na aerodromima, a s druge strane narednih dana će sprovesti nekoliko tzv. letova duhova odnosno praznih letova kojima će isporučiti zagubljeni prtljag", rekao je Nenad Radičević, dopisnik RTS-a iz Nemačke.
 
Prema njegovim rečima, s druge strane nemačke vlasti su pokušale da ovu situaciju reše tako što su izdale posebnu dozvolu za uvoz radne snage iz Turske, ali kritičari ukazuju da je ta odluka došla kasno budući da radnici na aerodromima moraju da prođu bezbednosnu kontrolu. 
 
Problemi sa velikih evropskih aerodroma prelili su se i na beogradski. Za sada se, kažu, prtljag ne gubi, ali se čeka i do sedam dana. Iz Beograda, uveravaju, putnici retko polete bez kofera. Problem su dolazni letovi sa kratkim vremenom presedanja na tranzitnom aerodromu.
 
"U svakom slučaju putnici po prispeću na beogradski aerodrom treba da naprave zapisnik kod službe za potragu za prtljagom. Naša služba danonoćno i predano radi na procesuiranju svih tih zapisnika, nalaženju prtljaga naših putnika i dostavljanja Istog. S obzirom na višetruko povećan obim posla može se desiti da naše kolege ne odgovore odmah na vaš poziv ili mejl ali to ne znači da nećete biti blagovremeno obavešteni o prispeću vašeg prtljaga", istakao je Marko Baroš, šef smene Aerodroma "Nikola Tesla".
 
Bez blagovremenog obaveštenja, londnonski Hitrou je početkom nedelje otkazao više od 60 letova jer nije mogao da usluži sve putnike i kofere. Kako bi se sprečila nova otkazivanja i gužve, ograničili su broj putnika na 100.000 dnevno.
  • Airport

    15.07.2022 09:05
    /
    Eh, kad bi povećali plate radnicima na aerodromu, za izuzetno stresan posao, možda ne bi morali da uvoze jeftinu radnu snagu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.