Ako je suditi po izjavama turističkih radnika, to za sada ne utiče na posetu gostiju prenosi
RTS.
Na više cene moraju da računaju i oni koji se prijavljuju za vaučere od 15.000 dinara za odmor na jesen.
Da bi zadržali radnu snagu, plate u ugostiteljstvu i hotelijerstvu su porasle i samim tim proizvod mora da poraste.
"Ono što je moje mišljenje je da su hotelijeri ranije davali mnogo jeftino i da sad polako dolaze na tržišnu cenu proizvoda koji zaslužuju", kaže Aleksandar Vasiljević, Udruženje hotelijera i restoratera Srbije HORES.
U hotelima, restoranima cena je porasla za nekih dvadesetak posto. "Naravno imputi su porasli morali smo i mi naše cene povećavati, tj. korigovati sa stanjem na tržištu", dodaje Dalibor Sekulić, menadžer prodaje hotelsko-ugostiteljskom preduzeću na Paliću.
Ali to ne utiče na posetu turista, pokazuju podaci koje iznose turistički radnici širom zemlje.
"Ako gledamo podatke za prvih pet meseci ove godine, mi smo ostvarili za sada rekordne parametere kada su i noćenja i dolasci u pitanju. Ako govorimo o Paliću, Palić ima 94 posto rasta u noćenjima, Subotica ima preko 120 posto rasta u noćenjima", navodi Aleksandar Medaković, direktor Turističke organizacije Subotice.
"Interesovanje je ogromno i primera radi da pomenemo da se apartman u privatnom smeštaju na Zlatiboru može pronaći već od nekih 15 evra po osobi dnevno u zavisnosti gde se on nalazi, dok polupansion u hotelskom smeštaju u hotelima tri zvezdice se kreće već od nekih 35 evra", naglašava Vladimir Živanović, direktor Turističe organizacije Zlatibora.
U luksuznijim ide od osamdesetak evra pa naviše, u zavisnosti od paketa. Čini se da rast cena za sada ne odvlači turiste.
Upravo kada je država povećala vrednost vaučera, čule su se kritike da su pojedini vlasnici apartmana nerealno podigli cene. Potvrđuju to i u turističkoj agenciji u Vrnjačkoj Banji, mada kažu da je većina bila realna.
"Stanodavci su povećavali otprilike deset do dvadeset odsto, s tim što kod pojedinih cena je otišla i preko 50 odsto više. Ono što su moja saznanja je da će eventualno doći do određenih sankcija, jer je nerazumno podići cene toliko", ističe Sandra Dramićanin, vlasnica turističke agencije u Vrnjačkoj Banji.
Takve slučajeve treba da reši inspekcija, kažu u turističkoj organizaciji. Manja povećanja obrazlažu većim interesovanjem za ležajem u Vrnjačkoj Banji i bogatijom ponudom.
"Svi su uložili u apartmane u ovom nekom proteklom periodu. Apartmani su kategorisani za jedan viši nivo usluge i to je naravno pratilo i povećanje cena, ali ne u svim, već u određenom broju kvalitetnijih aprtmana koje Vrnjačka Banja ima", navodi Ivan Trifunović, direktor Turističke organizacije Vrnjačka Banja.
Intersovanje za odmor u Srbiji ne jenjava ni posle ukidanja restrikacija za putovanja u inostranstvo.
Komentari 7
Turista
Turizam u Srbiji
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar