Pet najružnijih aerodroma

Mnogima se barem jednom dogodilo da su iz nekog razloga zaglavili na nekom aerodromu. To i ne mora biti toliko nepodnošljivo, osim ako nije jednan od ovih sa nimalo pohvalne liste.
Mnogima se barem jednom dogodilo da su iz nekog razloga zaglavili na nekom aerodromu. To i ne mora biti toliko nepodnošljivo, osim ako nije jednan od ovih sa nimalo pohvalne liste.

Na stranici travelandleisure.com sastavili su listu najružnijih aerodroma na svetu, uz savet - ako letite negde sa njih, uopše se nemojte truditi da ih razgledate. Iako bi se za 90 odsto aerodroma na svetu moglo reći da pripadaju ovoj listi, stručnjaci su zajedno s putnicima presudili i imenovali one neočekivano najružnije, navodeći i razloge za to.

Međunarodni aerodrom John F. Kennedy, New York

U davna vremena bio je to predivan i zadivljujući skup moderne arhitekture. Zgrada za međunarodne dolaske imala je grandioznu zaobljenu dvoranu, a terminal Eero Saarinen’s TWA bio je poput raja. Ali, to je bilo pre 50 godina. Danas je ovaj aerodrom skroz drugačiji. Putnike koji dolaze dočekuju beskrajni prazni hodnici i stepenice, a daleko je i od nekada funkcionalnog aerodroma. John F. Kennedy opisuju i kao prljavi i oronuli i navode da znakovi sa uputstvima uopše nisu jasni. Zbog svega navedenog ovaj aerodrom je prvi na listi.

Aerodrom Charles de Gaulle, Pariz

Dugi, zakrivljeni i prostrani terminal 2E na pariskom aerodromu Charles de Gaulle (dizajniran, kao i ostatak aerodroma od strane arhitekta Paula Andreua), izgledao je zadivljujuće dok se 2004. godine tavanica nije urušila i usmrtila četvoro ljudi. Osim te katastrofe, putnici su razočarani mnogim stvarima koje ne funkcionišu kao i osobljem kojem uopše nije stalo ni do čega. "Na ovom aerodromu pretrpeo sam više 'zlostavljanja', izjavio je kritičar i pisac Bruce Sterling. Nekako su uspeli da svu bedu spoje sa modernom arhitekturom. Aerodrom izgleda kao žrtva četrdesetogodišnjeg odloženog leta. A britanski dizajner je još dodao i da svo osoblje koje tamo radi može opisati kao sociopate. Jedino pozitivno što su naveli o ovom aerodromu je to što zečevi poprilično uživaju u travnjacima oko njega.

Međunarodni aerodrom Sheremetyevo, Moskva

Terminal 2 ovog aerodroma završen je pre nego je počela letnja Olimpijada 1980. godine, događaj koji je više nego ijedan drugi u istoriji rezultirao lošom arhitekturom. Aerodrom Sheremetyevo građen je '70-ih godina u 'herojskom' stilu. Hodanje aerodromom ravno je noćnoj mori jer su svi zidovi i prolazi (u odnosu jedno na drugo), sagrađeni pod uglom od 60 stepeni. Aerodrom je renoviran pre nekoliko godina, ali to je samo dodatno naglasilo ružnoću ovog mesta.

Aerodrom Heathrow, London

Teško je rečima opisati kako izgleda Heathrow. Terri Rajli, arhitekta i bivši direktor muzeja Miami Art, ovim rečima je pokušao da ga opiše: "Heathrow izgleda kao da su se sudarila četiri šoping centra." Najviše od svega svojim izgledom vređa Terminal 3 izgrađen 1961. godine, u kojem putnici nagužvani sede u prostoriji sa niskim plafonom sve do vremena polaska. "Nema tog stila u arhitekturi koji podržava ovako nešto," rekao je Azmi Merikan, malezijski dizajner.

Međunarodni aerodrom Washington Dulles, Dulles

Aerodrom Dulles iz daljine izgleda odlično. Glavni terminal koji je dizajnirao Eero Sarinen i koji je dovršen 1962. godine, veličanstven je deo zgrade. Problem je taj što ga većina putnika nikada ne vidi. Za one koji presedaju na ovom aerodromu, on izgleda kao da su se sve negativne strane ostalih aerodroma u Americi u njemu sjedinile. Niski plafoni, tamni hodnici, deprimirajuće osvetljenje...

  • TJ

    18.10.2011 13:05
    Ovaj covek pojma nema!
    Gospodin je izgleda kratkih zivaca i nervira ga cekanje na aerodromima sto po meni nema apsolutno nikakve veze sa lepotom istih. Sto rece Dr Kimi neka ode u Temisvar. :D
  • Veljko

    17.10.2011 23:03
    promasaj
    Onaj koji je pisao clanak, nema veze sa zivotom. Nabrojali su najpoznatije svetske aerodrome verovatno zato sto taj koji je pisao nigde dalje nije ni bio.
    Niko me nece ubediti da je De Gol ruzniji aerodrom od aerodroma u Najrobiju jer to jednostavno nije istina. Ako je naslov "svetski", zasto nigde nema ni jednog africkog ili azijskog aerodroma vec samo evropski i americki?
  • Scotch Bonnet

    16.10.2011 20:45
    Ovo su vec budalastine!
    Cak I oni toboze “kriticari” I “strucnjaci” bi trebalo da znaju bolje.
    Svi aerodrumi su pravljeni namenski sa jednom svrhom. Taxi, parking, pasoska kontrola, carina, kontrola leta, loze za odmor, bezcarinska zona, kafici, restorani, WC, barovi I ostale propratne prostorije. Tu su takodje stajanke za avione, kerozin cisterne I prateca mehanizacija, osoblje, inzinjeri, mehancari, obezbedjenje, razni servisi I usluge. I sve to na nekoliko kvadratnih kilometara I sa kompaktno sabijeno infrastrukturom a da ne pricam koji je godisnji defile ljudi na svakom od pomenutih aerodruma!? Sta su ocekivali? Potoke I jezera? Mir I tisinu mozda? Sta tu ima lepo ili ruzno da bude? Sve mislim da je onaj sa dvoje dece video kako izgleda aerodrum ili cak zapazao neke detalje dok je trcao glavom bez obzira na check-in!!? Mogu da se slozim da osoblje ume da bude malo nadrndano ali njih treba shvatiti jer njima se dnevno obracaju na stotine ljudi sa raznim pitanjima. Kakve to veze ima sa arhitekturom?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.