Udruženje potrošača: Putnik ne sme biti oštećen ako odustane od letovanja zbog elementarnih nepogoda

Putnik ne sme biti oštećen ako odustane od letovanja zbog elementarnih nepogoda u državi u koju je trebalo da putuje, saopštilo je udruženje potrošača "Efektiva".
"Zakonom o zaštiti potrošača predviđeno je pravo putnika da odustane od putovanja zbog elementarne nepogode u državi odredišta. Propisano je da organizator putovanja, u tom slučaju, ima pravo na naknadu stvarnih troškova, ali na zahtev putnika mora da mu pruži obrazloženje, odnosno dokaz o tim troškovima", navodi "Efektiva".
Kažu da je poslednjih dana učestalo, posle požara u Grčkoj, da agencije obaveštavaju putnike da će u slučaju odustajanja od putovanja zadržati sav uplaćeni novac, pozivajući se na Opšte uslove putovanja.
"To nije tačno. Zakon jasno definiše da organizator mora da obrazloži svoje troškove. To znači da agencija mora da pruži dokaz da je uplatila hotel, platila prevoz i druge usluge, a ne samo da prisvoji novac putnika. Za ono što dokaže da je imala kao trošak, to može da naplati, ostalo mora da vrati", saopštila je "Efektiva".
 
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je da neće biti otkazivanja aranžmana za letovanje u Grčkoj jer nije uvedeno vanredno stanje.
 
Na Rodosu se vatrogaasci od utorka bore sa požarima, a u nedelju su požari buknuli i na Eviji i Krfu.
  • noname

    03.08.2023 07:35
    samo pitam
    Da li udruženje ppotrošaća priskaće u pomoć ako putniku ne vrate novac ili samo daje savete i ostavlja putnika da se sam uzaludno odbrani. Nisam skoro čuo da je putnik dobio.
  • Postar

    26.07.2023 17:29
    Putnik
    Dobro sam uradio sto sam otlkazao auto preko Autorent-a i put u Grcku sad bi spasavao svoj i zivot porodice od pozara.
  • Dusan

    24.07.2023 22:01
    Organizacija
    Zasto mislite da bi meni kao turistickoj agenciji bilo tesko da transfer zapravo pustim u Grcku, hotelu i/ili pansionu, a da mi on (ili drugi privredni subjekt jos bolje, zbog knjiga), vrati taj isti iznos, umanjen za recimo 30%, po nekoj fantomskoj fakturi? Meni dobro, grku dobro, drzavama dobro (placamo porez), obzirom da obe fakture idu na usluge, tesko je fizicki ispratiti realnost transakcije... Svima je dobro, samo krajnji korisnik usluga gubi :) E, in a nutshell tako danasnja ekonomija funkcionise, posebno u nasoj zemlji :)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.