Dešava se da let bude prebukiran i onima koji su nekoliko nedelja ranije rezervisali i kupili kartu. To je legalna praksa koja nije izuzetak ni u Evropskoj uniji.
Avio-kompanije utvrđuju očekivani prosečni broj putnika na letu koji se ne mora nužno ostvariti i u skladu s tim prodaju karte. No, ako na let dođe svako ko je kupio kartu, a u avionu nema dovoljno mesta, onda je neizbežno da neki neće moći da putuju.
Razumljivo je da to mnogi smatraju nepravednim, ali avio-kompanije tvrde da su takve situacije retke. Uveravaju da zapravo putnici imaju korist od takvih situacija, tj. da se time omogućava da karte budu cenovno pristupačne.
Da li zaista svi imaju korist?
Prema uredbi iz 2004. putnicima u Evropskoj uniji mora se osigurati kompenzacija i promena rute. Većina avio-kompanija širom sveta imaju sistem kompenzacije. Međutim, kompenzacija ne važi za izgubljenu hotelsku sobu koja je rezervisana.
Osim toga, putnici se žale da ne postoji odgovarajuća naknada za ono što su propustili zbog toga što im je let onemogućen - rođendanska proslava, venčanje, sahrana, itd. Ipak, stručnjaci smatraju da prebukiranost retko uzrokuje značajnije probleme.
"Iako prebukiranost može zvučati kao rizična praksa, to zapravo i ne stvara mnogo problema", izjavio je stručnjak za avio-industriju Aleks Mačeras.
Ukazao je da kompanije očekivani broj putnika utvrđuju na osnovu, kako je rekao, vrlo konkretnih, dokazanih podataka za svaki let. Primera radi, mogu očekivati da na letove u ranim jutarnjim satima neće doći veći broj ljudi.
Deo poslovnog modela
Mačeras je naglasio da avio-kompanije rade, kako je naveo, s neverovatno malim maržama, zarađujući devet evra po karti za ekonomsku klasu.
Jedna od strategija koje avio-kompanije koriste da bi bile profitabilne jeste dinamično određivanje cene karata, pri čemu putnici plaćaju različite tarife u zavisnosti od toga kada kupuju kartu. Prebukiranost je samo jedna od strategija za profitabilnost.
To je deo poslovnog modela kojim avio-kompanije omogućavaju da karte budu cenovno pristupačne. Ako bi to bilo nezakonito, onda bi cene karata, kako je istakao Mačeras, odmah porasle, jer avio-kompanije ne bi imale finansijski sigurnu mrežu.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar