Iako biste želeli pogled iz ptičje perspektive na bilo koju veličanstvenu destinaciju za odmor na koju idete, sledeći put kada budete putovali nemojte birati sedište do prozora.
Dermatolog Magnus Linč objasnio je zašto sedenje pored prozora dok ste na nebu može povećati rizik od raka kože i preranog starenja.
"Kada ste na većim visinama, kao što je u avionu, intenzitet ultraljubičastog (UV) zračenja se povećava. To znači da možete biti izloženi višim nivoima UV zračenja dok letite u odnosu dok ste na zemlji", kazao je.
UV zraci dolaze direktno od sunca i mogu ozbiljno oštetiti kožu. Postoje dve vrste UV zraka koje dopiru do površine Zemlje - UV B i UV A.
UV B izaziva opekotine od sunca, a UV A prodire dublje u kožu i ipak će proći i po oblačnim danima. Obe vrste mogu uzrokovati rak kože.
"Iako staklo na prozorima aviona blokira većinu UV B zračenja, ono ne filtrira u potpunosti UV A zračenje. UV A zraci su dužih talasnih dužina koje mogu prodreti kroz staklo i dopreti u dublje slojeve vaše kože. Produžena izloženost UV A zračenju može dovesti do oštećenja kože, preranog starenja i povećanog rizika od raka kože", objasnio je dr Magnus.
Studija iz 2015. je pokazala da piloti i kabinsko osoblje imaju više od dva puta veće šanse da razviju melanom - najsmrtonosniji oblik raka kože - u poređenju sa opštom populacijom.
Dakle, definitivno postoji neka veza između letenja i oštećenja od sunca.
"Ako letite iznad Španije sredinom popodneva, velike su šanse da ćete biti izloženi više UV zraka nego da letite iznad nordijske zemlje kasnije tokom dana. Što smo bliže ekvatoru, jači je UV intenzitet", rekao je on.
Komentari 3
auu
GER DUG
Ziki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar