Objašnjeno zašto je u avionima prilikom poletanja i sletanja uvek prigušeno svetlo

Za mnoge putnike je putovanje avionom jedno od najuzbudljivijih iskustava u životu.
Objašnjeno zašto je u avionima prilikom poletanja i sletanja uvek prigušeno svetlo
Foto: Pixabay
Osećaj letenja pruža određeno uzbuđenje, a pogledi koji pucaju iz vazduha na mekane bele oblake zaista su impresivni i svako bi trebalo da ih doživi barem jednom u životu.
 
Naravno, ako nemate strah od letenja.
Međutim, i u tom slučaju postoje brojni saveti i trikovi kako ga pobediti i uživati u toj, kako mnogi kažu, "neverovatnoj slobodi".
 
Vazdušni saobraćaj je u poslednjih nekoliko godina u potpunosti promenjen zbog niskotarifnih kompanija koje nude pristupačne karte, pa sve više ljudi putuje avionom, ali jedno pitanje često muči i najiskusnije putnike: zašto stjuardese prigušuju svetla tokom poletanja i sletanja aviona?
Isključivo sigurnosna mera
 
Prigušivanje svetla u avionu događa se samo kada je sumrak, svitanje ili je napolju potpuni mrak. Ovo je sigurnosna mera, a služi kako bi se osiguralo da su vam oči dovoljno prilagođene mraku da vidite podna svetla koja vas vode na sigurno duž prolaza u slučaju nesreće ili hitne evakuacije. 
 
Dakle, ako putnici i posada moraju brzo da deluju u hitnim slučajevima, njihove oči će se brže prilagoditi na prigušena svetla i smanjenu vidljivost u kabini.
 
Našim očima treba između deset i 30 minuta da se potpuno prilagode tamnom okruženju, piše Conde Nast Traveler. To znači da prigušivanje svetla može pomoći očima da se unapred prilagode na slabiju svetlost.
 
A ako je noć u vreme kada se svi iznenada moraju evakuisati, tih nekoliko sekundi koje su potrebne da se vaše oči prilagode na uslove slabog osvetljenja dragocene su i mogu biti od velike važnosti za siguran izlazak iz aviona.
 
Većina avionskih nesreća događa se tokom poletanja i sletanja
 
Prema analizi avionskih nesreća koju rade organizacije kao što su Međunarodna organizacija civilnog vazduhoplovstva (ICAO) i Nacionalna uprava za vazdušnu i svemirsku administraciju (NASA), podaci pokazuju znatno povećanje rizika tokom faza poletanja i sletanja. Prema ICAO-ovom izveštaju za 2022. godinu, čak 48 odsto avionskih nesreća dogodilo se tokom ovih kritičnih faza leta.
Nekoliko faktora doprinosi ovom povećanju rizika. Prvi i najčešći je ljudski faktor. Greške posade, uključujući pilote i kontrolore letenja, često su povezane s nesrećama tokom poletanja ili sletanja.
 
Istraživanje koje je sprovela NASA identifikovalo je umor, stres i komunikacijske smetnje kao ključne elemente ljudskog faktora koji utiču na ove faze leta.
 
Tehnički problemi predstavljaju drugi značajan faktor. Analiza tehničkih izveštaja pokazuje da su neispravna oprema i sistemi te loše održavanje aviona često povezani s nesrećama tokom poletanja ili sletanja.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.