Zašto na nemačkim autoputevima nema ograničenja brzine?

Autoputevi su projektovani sa ciljem da omoguće brzu vožnju, u svetu postoji jedna zemlja koja vam zaista dozvoljava da bezbrižno vozite autoputem, a to je Nemačka.
Zašto na nemačkim autoputevima nema ograničenja brzine?
Foto: Pixabay
Iako su istraživanja jasno pokazala da bi postavljanje ograničenja brzine moglo značajno da smanji emisiju gasova sa efektom staklene bašte za oko dva miliona tona godišnje, njihove vlasti još ozbiljno ne razmatraju tu opciju. 
 
Ali šta stoji iza ove neobične odluke i zašto nema ograničenja brzine na nemačkim autoputevima?
Na nemačkim autoputevima, poznatim kao "Autobahn", zaista ne postoji univerzalno ograničenje brzine kao što je to često u drugim zemljama. To je posledica specifične zakonske regulative i dugog istorijskog konteksta, ali pre svega nacionalnog interesa koji naglašava promociju nemačke auto industrije, tehnologije i turizma.
 
Naime, kako piše specijalizovani sajt posvećen automobilima Auto portal, mnogi turisti iz celog sveta dolaze u Nemačku da iskuse vožnju autoputevima bez ograničenja brzine. 
Zanimljivo je da postoje čak i specijalni paketi putovanja sa bogatih svetskih destinacija, uključujući Japan, Kinu, arapske zemlje i Sjedinjene Američke Države, gde se voze superbrzi automobili na Autobahn-u sa modelima kao što su Ferrari, Bugatti, Lamborghini, Mercedes, Audi i BMV. 
 
Procenjuje se da Nemačka samo na osnovu ovog turističkog iskustva ostvaruje godišnji prihod od 10 milijardi evra.
 
Bezbednost i kvalitet na nivou
 
Nemački autoputevi su često široki i pravi, dajući vozačima veću kontrolu i smanjujući rizik pri velikim brzinama. Osim toga, ova evropska država ima bogatu tradiciju obuke vozača i vožnje. Vozači su obučeni za visoke standarde bezbednosti i veštine vožnje pri velikim brzinama.
 
Iako ne postoji univerzalno ograničenje brzine, na određenim deonicama autoputeva mogu se primeniti privremena ograničenja brzine, naznačena putokazima ili elektronskim saobraćajnim informacijama. Ova ograničenja se često nameću zbog loših vremenskih uslova ili radova na putu.
  • Mićo

    25.03.2024 11:34
    Zato što se Nemci ne ugrađaju na čemu god stignu, pa su im stvari dobro i kvalitetno izgrađene.

    A ne k'o kod nas da auto centar Navak poseduje naj kvalitetniji asfalt u državi.
  • Nik

    25.03.2024 08:10
    I kod nas nema ogranicenja brzine.
    Vozi ko koliko hoce.
  • /

    25.03.2024 07:19
    /
    nemojte o tome srbima.
    oni i ovako prave velika .ranja po svojim autoputevima da bi se pokazali koliko su veliki srbi

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.