Ako planirate automobilom u Grčku: Koja oprema je obavezna i kolike su kazne

Počinje sezona godišnjih odmora. Mnogi koriste pogodnije cene u predsezoni, ali ako ne znate neka pravila, to bi moglo da vas košta više nego letovanje u avgustu.
Ako planirate automobilom u Grčku: Koja oprema je obavezna i kolike su kazne
Foto: Pixabay
Urednik sajta "Polovni automobili" Petar Veličković otkriva za RTS koja je obavezna oprema u automobilu ako putujete u Grčku, ali i kolike su kazne na omiljenim srpskim destinacijama. Savetuje vozače da obrate pažnju na propise.
 
Omiljena destinacija mnogih Srba je Grčka. Ima raznih novina kada je reč o Grčkoj kako do Soluna, odnosno kako zaobići Solun.
 
"Počeli su radovi i, koliko čujemo informacije iz Grčke, ti radovi na obilaznici će trajati četiri godine. Tako da zaista verujem da će biti naporno turistima da u toku turističke sezone prođu taj deo, ali postoje neki alternativni pravci, već se uveliko diskutuje na društvenim mrežama i u raznim specijalističkim emisijama koje su opcije na raspolaganju. Tako da verujem da to neće odvratiti naše turiste", navodi Veličković za RTS.
Koja je obavezna oprema u Grčkoj
 
Govoreći o tome koja je obavezna oprema ako se putuje u Grčku, odnosno šta moramo da imamo u automobilu, Veličković kaže da je to standardna oprema - rezervni točak, sigurnosni trougao, s tim što je za Grčku obavezan i protivpožarni aparat.
 
"Ono što bi trebalo da znaju ljudi koji putuju u Grčku preko Bugarske ili Severne Makedonije, i tamo je potreban aparat, s tim što ako se ja ne varam za Severnu Makedoniju, mislim da je potreban protivpožarni aparat za ona vozila koja su na plin, odnosno metan", ističe Veličković.
Objašnjava i koji su to protivpožarni aparati.
 
"Propisana zakonska obaveza je da se poseduje određena vrsta protivpožarnog aparata u kolima. U Grčkoj je kazna, ukoliko nemate i ukoliko vas zaustavi policija u vidi da nemate 80 evra. A sa druge strane, te aparate vi kod nas možete da nađete onlajn za 2.500 do 3.000 dinara i zašto prosto ne putovati na sigurno, uštedeti novac u startu i ne razmišljati", poručuje Veličković.
 
Ograničenje težine prtljaga važi ako se putuje autobusima
 
Kada je reč o ograničenju težine prtljaga koji se može poneti u Grčku, Veličković kaže da ga je ta informacija najpre zbunila, jer je pomislio da je neka zakonska obaveza, a u stvari je pravilo koje su uvele turističke agencije.
 
"Ne znam da li su sve agencije u tome učestvovale, znam da je većina. Gledajući ovako sa strane, taj zahtev je razuman u smislu da se stane malo na put pojavi određenog broja putnika koji krenu na more sa većim brojem kofera. Svaki taj autobus, svako vozilo ima određenu masu, ukoliko se ta masa prekorači, mi dolazimo u situaciju da to vozilo postaje nebezbedno. Dešavale su se situacije u prošlosti da se onda ti koferi i torbe ubacuju u prostor gde su putnici. To je potencijalno jako opasno, ne daj bože dođe do nekog sudara, te teške torbe mogu da povrede putnike", ističe Veličković.
 
Ukazuje i da Zakon o bezbednosti saobraćaja predviđa koliko autobus ili neko teretno vozilo može da bude opterećeno i za prevoznike je zaprećena kazna ukoliko to ne poštuju i ona može da ide čak do 2,5 miliona dinara.
 
"Koliko sam ja pročitao, koliko sam se informisao, putnici koji zaista imaju potrebu da nose višak prtljaga imaju mogućnost da se o tome dogovore sa turističkom agencijom uz određenu doplatu", dodaje Veličković.
 
Šta treba da znaju vozači električnih vozila ako putuju trajektom
 
Istakao je i propis koji je donet u Grčkoj za vozače koji putuju na ostrva vozilima na električni pogon.
 
"Dakle, na struju ili hibridna vozila, mora da bude kapacitet baterije ispod 50 odsto. Isto važi i za vozila koje su na tečni naftni gas, odnosno na metan. Znači vi dođete na trajekt i morate da isplanirate kada ćete da točite benzin, odnosno gas ili da punite bateriju, tako da ona bude ispod kapaciteta 50 odsto", dodao je Veličković.
 
Ono što se ne zna u ovom trenutku, kako kaže, to je kako će Grci primenjivati taj propis i kako će izgledati kontrole.
 
"Ali potencijalno to može da napravi neprijatnost turistima i putnicima koji ne mogu da se ukrcaju na trajekt ukoliko im je baterija puna stoprocentno", navodi Veličković.
 
Na pitanje koji je razlog tih ograničenja, Veličković kaže da su verovatno to neke bezbednosne procene.
 
"Zabranjeno je i punjenje takvih vozila na samom trajektu, rizik od požara, visoke temperature, pretpostavljam da je to u pitanju", naglašava Veličković.
 
Drakonske kazne
 
Govoreći o tome kakve su kazne u Grčkoj, ali i u drugim zemljama koje su omiljene destinacije naših turista, Veličković navodi da su Grci doneli neke zaista stroge kazne.
 
"Naplaćuju iznos kazne za prolazak kroz crveno svetlo ili nezaustavljanje na znak 'stop' na raskrsnici 700 evra, to je zaista puno. I zato savetujemo ljude da obrate pažnju kada putuju da poštuju saobraćajne propise. Drakonske su kazne za nevezivanje pojasa, 350 evra iznosi kazna, a čak su uveli i tu mogućnost da ukoliko načinite neke ozbiljne prekršaje, recimo nebezbedan prevoz dece, da vam oduzmu tablice i da vam oduzmu dozvolu na 60 dana. I sada zamislite tu neprijatnost, krenete sa porodicom na more i prosto ostanete bez automobila, bez novca i morate za dva meseca ponovo da se vraćate da je taj automobil preuzmete", ističe Veličković.
Ističe da nema povlastica za turiste i da pravila važe apsolutno za sve.
 
Pored toga, navodi da ćemo i ove godine morati da plaćamo zelenu kartu za prolazak kroz Severnu Makedoniju.
 
"To nije do nas, to je do njihove države, da postanu deo te međunarodne organizacije osiguranja. Kad smo kod Severne Makedonije, bitno je da kažemo da oni daju mogućnost vozačima u prekršaju da plate kaznu na licu mesta karticom, imaju terminale. Međutim, ako naiđete na patrolu koja nema taj terminal, vozite noću ili vikendom, njihovo pravilo je šalju vas do prve pošte ili banke da kaznu platite. To može da napravi problem turistima, zato pamet u glavu", poručio je Veličković.
 
Kada je reč o Grčkoj, napominje da je njihova saobraćajna policija umrežena sa graničnom policijom.
 
"Ukoliko neki naš turista vozač dobije kaznu, bolje je da plati u tom nekom predviđenom roku, nego da pokuša da izbegne. Mogu da ga sačekaju problemi na granici, gubljenje vremena. Grčka je članica EU, mnoge zemlje EU kada napravi neki naš vozač prekršaj u toj zemlji uredno pošalju na našu kućnu adresu kaznu u roku od mesec, dva dana i prosto u obavezi smo da platimo. Tako da je svakako preporuka da tu neprijatnost rešimo odmah i da uživamo u odmoru", zaključuje Veličković.
  • Nenad

    20.06.2024 18:06
    Pitanje
    Imam noviji auto,koji nema rezervni točak.. pa me interesuje, da li moram da nabavim taj rezervni točak, da ne bih imao problema u Grčkoj...
    Da li neko zna?
  • Dragan

    09.06.2024 19:31
    Grcka
    Grci voze vece olupine nego mi...
    Avion...taksi...apartman..
    renta car...more.
    Ko nema para...Dunav, Tisa , Sava...
  • Lopovska posla

    09.06.2024 09:53
    Još jedan stručnjak kakvih u Srbiji ima na svakom koraku.Prestao sam da čitam kod "obavezan je rezervni točak".Stručnjaku objasniti da u mnogim novijim automobilima ne postoji rezervni točak već set za reparaciju.Inače,po mom dosadašnjem iskustvu ako ne napravite baš tešku glupost grčku policiju i ne zanimate puno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.