![Potvrđena optužnica protiv vlasnika novosadske turističke agencije za prevaru 50 putnika Potvrđena optužnica protiv vlasnika novosadske turističke agencije za prevaru 50 putnika](/images/b95589bd1548dae4795f7a79939a56a0/300x175_Osnovni_sud.jpg)
Koja su prava putnika ukoliko im ne odgovara smeštaj preko turističke agencije?
Letanja sezona godišnjih odmora uveliko je počela, a mnogi građani već su rezervisali svoja putovanja na neke od morskih destinacija.
![Koja su prava putnika ukoliko im ne odgovara smeštaj preko turističke agencije? Koja su prava putnika ukoliko im ne odgovara smeštaj preko turističke agencije?](https://www.021.rs//images/db14e7e36632fe718465712d0db1033f/koferi_torbe_pixabay.jpg)
Foto: Pixabay
Kako piše Danas, tradicionalno kod naših građana je najpopularnije letovanje u Grčkoj, pa brojne turističke agencije nude različite aranžmane za ovu zemlju.
Kada se traži destinacija i smeštaj za letovanje, ukoliko se putuje preko turističke agencije, važno je sagledati sve aspekte ugovora i detaljno pročitati šta se nudi.
Ukoliko putnik dođe u željeni smeštaj, a taj smeštaj ne ispunjava uslove dogovorene u tom ugovoru, ima mogućnost da zaštiti svoja prava.
Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić za Danas objašnjava koja su prava i obaveze turiste ukoliko dođe na destinaciju i utvrdi da to nije smeštaj koji je dogovorio ili nema smeštaja u objektu koji je uplatio.
Pre svega, on naglašava da nikako ne treba napuštati svojevoljno smeštaj i otići sam u zakup nekog drugog kapaciteta.
"Prvo treba kontaktirati predstavnika agencije i uložiti žalbu na licu mesta na kvalitet smeštaja, čistoću, neki nedostatak ili šta je već problem", navodi Seničić.
Nakon toga, prema njegovim rečima, treba sačekati neko razumno vreme, recimo nekoliko sati, da se problem reši i nastaviti sa letovanjem.
"Ukoliko nije moguće otkloniti neke sitnije nepravilnosti, konstatovati sa predstavnikom te nedostatke, nastaviti letovanje i po povratku uputiti žalbu agenciji kod koje je kupljen aranžman u roku od 15 dana od povratka", pojašnjava sagovornik Danasa.
Kako dodaje, agencija je dužna da u roku od osam dana odgovori na tu žalbu.
"Ukoliko turisti nisu zadovoljni odgovorom agencije, žalbu upućuju sektoru turističke inspekcije koji jedini ima ovlašćenja da kontroliše rad agencija. Oni mogu da utvrde nepravilnosti i donesu rešenje o delimičnom povraćaju sredstava, srazmerno nedostacima, ali ne mogu da 'narede' povraćaj novca, već se mora ići u redovan sudski postupak", ukazuje Seničić.
Ukoliko je turistička agencija članica YUTA-e, kako kaže, turisti mogu povesti Arbitražni postupak.
"Taj postupak se najčešće završava u roku od 30 dana i ima istu snagu kao izvršna sudska presuda, iako se mi trudimo da u predpostupku, putem medijacije, nađemo najbolje i najrealnije rešenje za obe strane", objašnjava Seničić.
On navodi i kako se rešava problem nedostatka soba u smeštaju.
"Ukoliko dođe do toga da u smeštajnom objektu nema soba za smeštaj gostiju, a to se najčešće dešava u hotelima, tada agencija po Zakonu ima pravo da kao zamenu ponudi hotel iste ili više kategorije na istoj destinaciji. Ukoliko to nije moguće, savet putnicima je da prihvate zamenu koja se nudi, a da nakon putovanja pokrenu navedeni postupak za delimično ne ispunjenje obaveza po ugovoru o putovanju", savetuje Seničić.
Milan Lainović iz turističke organizacije Belvi travel naglašava da svaki putnik koji dođe u turističku agenciju, pre svega, treba da se upozna sa svim osnovima putovanja.
"Putnik treba da pročita sve ono što je napisano jer je obaveza turističke agencije da sve to što je napisano ispoštuje", objašnjava on.
U tom slučaju, kako dodaje, ono što je dogovoreno, tako mora da bude i na destinaciji. Agencija, prema njegovim rečima, odgovara samo za ono što je sa njom potpisano.
"Ukoliko putnik neće da uđe u smeštaj ili ima tako neki sličan problem, mi možemo da intervenišemo za one stavke koje stoje u ugovoru, odnosno na našem sajtu. Ako mu to ne odgovara, traži se alternativno rešenje i potencijalno drugi smeštaj", kaže naš sagovornik.
Putnik, takođe, kako dodaje Lainović, ima pravo da se žali turističkoj inspekciji i drugim nadležnim organima.
"To je sve prednost putovanja preko turističkih agencija, jer kada ljudi putuju van agencije, nemaju ništa od ovih opcija na raspolaganju", upozorava sagovornik Danasa.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Putovanja
Novo poskupljenje u Grčkoj: Skuplja kafa u kafićima
02.07.2024.•
6
Kafa i bezalkoholna pića u grčkim kafićima i tavernama od juče, 1. jula skuplja su jer se stopa PDV-a za serviranje na licu mesta vraća na 24 odsto.
Pripremite se za put: Koje lekove treba da imate u kućnoj apoteci?
01.07.2024.•
0
Letnji period vreme je i za odmore, a kada se putuje potrebno je i poneti neke lekove za kućnu apoteku.
Er Srbija: Biće kašnjenja na letovima za Antaliju tokom cele letnje sezone
30.06.2024.•
8
Na aerodromu u Antaliji u Turskoj ograničeni su kapaciteti za sletanje aviona i ujedno je izuzetno usporeno zemaljsko opsluživanje, saopštila je Er Srbija.
VIDEO Najskromnija turistička reklama ikad: "Dođite u Oslo, bezveze je"
30.06.2024.•
0
Najnovija turistička reklama o Oslu je hit na internetu.
Magazin "Vogue" odabrao 11 najboljih plaža u Evropi
30.06.2024.•
0
Magazin "Vogue" predstavio je listu od 11 najboljih plaža u Evropi, koja obuhvata sve - od kristalne vode i zlatnog peska do mesta pogodnih za surfovanje - a na listi je i jedna iz susedne Hrvatske.
Šest stvari koje treba da uradite tokom turbulencija kako biste izbegli povrede
30.06.2024.•
0
Osećati nervozu tokom turbulencije je česta pojava, a za mnoge nema ništa stresnije od osećaja propadanja u stomaku na 10.000 metara visine.
Od sutra skuplje sezonske putarine u Hrvatskoj
30.06.2024.•
0
Od 1. jula do 30. septembra Hrvatska ponovo uvodi sezonske putarine skuplje za deset odsto, osim za kamione i autobuse, saopšteno je iz Hrvatskih autocesta.
Mali saveti pred duži put: Vozite danju, ponesite PP aparat, flaširanu vodu...
30.06.2024.•
1
Oko 85-90 odsto saobraćajnih nezgoda dolazi usled greške vozača, oko 15-20 procenata dominantan faktor je nebezbedan put, a pet odsto je neispravnost vozila.
Šta je potrebno za put sa ljubimcem u inostranstvo?
29.06.2024.•
1
Na graničnom prelazu uz svakog ljubimca sa kojim se putuje van Srbije vlasnik mora da priloži zdravstveni sertifikat, kao i zadovoljavajući rezultat testa na Titar antitela, star najmanje tri meseca.
MAPA: Interaktivna karta koja pokazuje da li je na hrvatskim plažama čisto more
29.06.2024.•
0
Ispitivanje kvaliteta mora za kupanje na plažama hrvatskog Jadrana vrši se od sredine maja do početka oktobra, odnosno do kraja sezone kupanja.
Deo Jadranskog mora prekriven želatinastom sluzi: Stručnjaci objasnili o čemu se radi
25.06.2024.•
3
Površina mora uz severni deo Jadrana danima je već prekriven želatinskim slojem mulja, što mikrobiolozi u Hrvatskoj objašnjavaju cvetanjem mora.
Poskupele ulaznice za Ajfelov toranj: Odrasli sada plaćaju 35 evra
24.06.2024.•
1
Ulaznice za posetu Ajfelovom tornju poskupele su 20 odsto u pokušaju da se nadoknade ogromni troškovi održavanja.
Turisti ponovo mogu da idu na Kapri
23.06.2024.•
0
Popravljen je cevovod koji vodi pijaću vodu na Kapri, pa je turistima dozvoljeno da ponovo posete to italijansko ostrvo, saopštio je u nedelju njegov gradonačelnik Paolo Falko.
Ovo je zemlja s najčistijom vodom za kupanje u Evropi: Veoma nam je blizu
23.06.2024.•
0
Prema nedavno objavljenom izveštaju Evropske komisije i Evropske agencije za životnu sredinu, najčistiju vodu za kupanje ima Hrvatska.
Barselona zabranjuje iznajmljivanje apartmana turistima
23.06.2024.•
1
Grad Barselona je najavio da će do 2028. godine zabraniti iznajmljivanje apartmana turistima, čime želi da obuzda rast troškova stanovanja i omogući građanima da žive u svom gradu.
Sedišta u avionu na kojima je najbolje sedeti kako biste se zaštitili od virusa i infekcija
23.06.2024.•
0
Istraživači s Univerziteta Emori u Atlanti su sproveli istraživanje kako bi utvrdili na kojim sedištima je najbolje biti tokom leta kako biste se zaštitili od virusa i sličnih problema.
"Još jedan varvarski i idiotski gest vandalizma": Turista pokušao da ureže svoje ime u Pompeji
23.06.2024.•
2
Turista iz Kazahstana priveden je u arheološkom parku Pompeja kada je oštrim predmetom pokušao da ukleše svoje ime na zidu jedne od drevnih kuća.
Vlasti Kaprija zabranile dolazak turistima zbog nestašice vode
22.06.2024.•
1
Zbog velikog kvara vodovoda na italijanskom kopnu, vlasti ostrva Kapri, koje je ostalo bez vode, naredile su obustavljanje dolaska turista na to ostrvo koje je jedno od najpopularnijih u svetu.
Kraljičina plaža u Budvi slobodna za kupanje, ranije bila rezervisana samo za goste i biznis elitu
22.06.2024.•
11
Kraljičina plaža u Budvi slobodna je za kupanje, jer je kompanija koja je zakupac kompleksa Sveti Stefan - Miločer, nije stavila u funkciju plaže.
Izvršni direktor Boinga: Naša bezbednosna kultura daleko od savršene, ali napredujemo
18.06.2024.•
2
Izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun izjavio je da će tokom saslušanja u podkomitetu američkog Senata istaći kako razume zabrinutost u vezi sa bezbednosnom kulturom u avionima te američke kompanije.
Komentari 3
Mile
Milan NS
Ako sam dobro razumeo: iz nekog razloga use*u ti letovanje, još ako si sa porodicom, pa mala deca... i ti onda ćutiš i trpiš i sve vreme umesto da se odmaraš ti trpiš + misliš o tome kako da ne zaboraviš da podneseš žalbu kad se vratiš kako bi eventualno možda dobio deo uplaćenih sredstava, ne za pretrpljen stres i pokvaren odmor nego razliku između onog što si platio i onog što si dobio.
Sjajno, sjano, sjano, Srbija pobeđuje!
Nesa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar