
Koja su prava putnika ukoliko im ne odgovara smeštaj preko turističke agencije?
Letanja sezona godišnjih odmora uveliko je počela, a mnogi građani već su rezervisali svoja putovanja na neke od morskih destinacija.

Foto: Pixabay
Kako piše Danas, tradicionalno kod naših građana je najpopularnije letovanje u Grčkoj, pa brojne turističke agencije nude različite aranžmane za ovu zemlju.
Kada se traži destinacija i smeštaj za letovanje, ukoliko se putuje preko turističke agencije, važno je sagledati sve aspekte ugovora i detaljno pročitati šta se nudi.
Ukoliko putnik dođe u željeni smeštaj, a taj smeštaj ne ispunjava uslove dogovorene u tom ugovoru, ima mogućnost da zaštiti svoja prava.
Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić za Danas objašnjava koja su prava i obaveze turiste ukoliko dođe na destinaciju i utvrdi da to nije smeštaj koji je dogovorio ili nema smeštaja u objektu koji je uplatio.
Pre svega, on naglašava da nikako ne treba napuštati svojevoljno smeštaj i otići sam u zakup nekog drugog kapaciteta.
"Prvo treba kontaktirati predstavnika agencije i uložiti žalbu na licu mesta na kvalitet smeštaja, čistoću, neki nedostatak ili šta je već problem", navodi Seničić.
Nakon toga, prema njegovim rečima, treba sačekati neko razumno vreme, recimo nekoliko sati, da se problem reši i nastaviti sa letovanjem.
"Ukoliko nije moguće otkloniti neke sitnije nepravilnosti, konstatovati sa predstavnikom te nedostatke, nastaviti letovanje i po povratku uputiti žalbu agenciji kod koje je kupljen aranžman u roku od 15 dana od povratka", pojašnjava sagovornik Danasa.
Kako dodaje, agencija je dužna da u roku od osam dana odgovori na tu žalbu.
"Ukoliko turisti nisu zadovoljni odgovorom agencije, žalbu upućuju sektoru turističke inspekcije koji jedini ima ovlašćenja da kontroliše rad agencija. Oni mogu da utvrde nepravilnosti i donesu rešenje o delimičnom povraćaju sredstava, srazmerno nedostacima, ali ne mogu da 'narede' povraćaj novca, već se mora ići u redovan sudski postupak", ukazuje Seničić.
Ukoliko je turistička agencija članica YUTA-e, kako kaže, turisti mogu povesti Arbitražni postupak.
"Taj postupak se najčešće završava u roku od 30 dana i ima istu snagu kao izvršna sudska presuda, iako se mi trudimo da u predpostupku, putem medijacije, nađemo najbolje i najrealnije rešenje za obe strane", objašnjava Seničić.
On navodi i kako se rešava problem nedostatka soba u smeštaju.
"Ukoliko dođe do toga da u smeštajnom objektu nema soba za smeštaj gostiju, a to se najčešće dešava u hotelima, tada agencija po Zakonu ima pravo da kao zamenu ponudi hotel iste ili više kategorije na istoj destinaciji. Ukoliko to nije moguće, savet putnicima je da prihvate zamenu koja se nudi, a da nakon putovanja pokrenu navedeni postupak za delimično ne ispunjenje obaveza po ugovoru o putovanju", savetuje Seničić.
Milan Lainović iz turističke organizacije Belvi travel naglašava da svaki putnik koji dođe u turističku agenciju, pre svega, treba da se upozna sa svim osnovima putovanja.
"Putnik treba da pročita sve ono što je napisano jer je obaveza turističke agencije da sve to što je napisano ispoštuje", objašnjava on.
U tom slučaju, kako dodaje, ono što je dogovoreno, tako mora da bude i na destinaciji. Agencija, prema njegovim rečima, odgovara samo za ono što je sa njom potpisano.
"Ukoliko putnik neće da uđe u smeštaj ili ima tako neki sličan problem, mi možemo da intervenišemo za one stavke koje stoje u ugovoru, odnosno na našem sajtu. Ako mu to ne odgovara, traži se alternativno rešenje i potencijalno drugi smeštaj", kaže naš sagovornik.
Putnik, takođe, kako dodaje Lainović, ima pravo da se žali turističkoj inspekciji i drugim nadležnim organima.
"To je sve prednost putovanja preko turističkih agencija, jer kada ljudi putuju van agencije, nemaju ništa od ovih opcija na raspolaganju", upozorava sagovornik Danasa.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Putovanja
Objavljena lista najboljih plaža na svetu: Na prvom mestu ona koju vole i turisti iz Srbije
23.02.2025.•
0
Najbolja svetska plaža za 2025. godinu nalazi se u Grčkoj i u pitanju je plaža Elafonisi na ostrvu Krit, objavio je turistički portal Tripadvisor na osnovu recenzija svojih korisnika.
Popis uslova koje stjuardese moraju da ispune iz 1954. godine privukao veliku pažnju
16.02.2025.•
0
Popis zahteva za posao kabinskog osoblja iz 1954. godine kompanije Chicago and Southern Air Lines (C&S) nedavno je postao viralan.
Zašto se na aerodromima ljudi ponašaju čudno
16.02.2025.•
1
Mnogi su bili svedoci neobičnog, pa čak i agresivnog ponašanja na aerodromu ili na letu.
Statistika pokazala u kojoj zemlji je najbezbednije noću šetati sam: I Srbija na listi
16.02.2025.•
2
Platforma World of Statistics, koja skuplja podatke i statistike iz raznih područja, objavila je listu zemalja u kojima je najsigurnije da šetate sami tokom noći.
Portugalski grad zabranjuje turistima da šetaju ulicama samo u kupaćem kostimu
15.02.2025.•
0
Turistima u popularnom portugalskom gradu Albufeiri od narednog leta moglo bi biti zabranjeno da na ulicama nose kupaće kostime.
Ulazak u Veneciju će se ponovo naplaćivati od aprila, a biće i skuplji
11.02.2025.•
2
Plaćanje ulaska u Veneciju za jednodnevne goste vraća se u aprilu, ali ovaj put biće potrebno izdvojiti dvostruko više novca - naknada se sa pet evra penje na 10, prenosi CNN.
Kejptaun, Bangkok i Njujork najatraktivnije turističke destinacije
09.02.2025.•
0
Pet najatraktivnijih turističkih destinacija, prema istraživanju britanskih stručnjaka, u 2025. u svetu biće Kejptaun, Bangkog, Njujork, Melburn i London.
Običaj bacanja novčića u fontane počeo da ugrožava njihovo održavanje
09.02.2025.•
2
Običaj bacanja novčića u rimske fontane toliko se proširio da je počeo da ugrožava njihovo održavanje i očuvanje širom rimske prestonice.
VIDEO: Tokom zemljotresa stene zatrpale poznatu plažu na Santoriniju
06.02.2025.•
0
Nakon serije zemljotresa koji su pogodili Santorini, poznata Crvena plaža zatvorena je zbog obrušavanja stena.
VIDEO: Turisti zbog videa na Tiktoku nagrnuli u mali grad u Italiji, gradonačelnik uveo mere
02.02.2025.•
0
Gradonačelnik popularnog italijanskog mesta za skijanje Rokarazo, Frančesko di Donato, ograničio je broj autobusa koji vikendom smeju da uđu u grad na 100, zbog problema prekomernog turizma.
Deset najmanje posećenih država: Jedna od njih je i Moldavija
31.01.2025.•
1
Ako tražite ideju za svoje sledeće putovanje, razmislite o ovih deset najmanje posećenih evropskih destinacija, među kojima su Moldavija i Lihtenštajn.
Jedna boja kofera ima veću verovatnoću da se izgubi na putovanju
26.01.2025.•
1
Iako je tek januar, mnogi ljudi već počinju da razmišljaju o svojim letnjim planovima, a to uključuje i izbor kofera.
Da privuku više posetilaca: Italijanski muzeji nude uslugu čuvanja pasa
26.01.2025.•
1
Italijanski muzeji odlučili su da ponude uslugu čuvanja pasa kako bi povećali broj posetilaca.
Na aerodromu u Holandiji prošle godine rekordan broj pijanih članova posade
26.01.2025.•
0
Holandska policija je na aerodromu Shiphol prošle godine optužila 10 članova kabinskog osoblja i jednog pilota da su imali veću količinu alkohola u krvi od dozvoljene.
Putnik tvrdio da je diplomata UN i napravio haos na letu
26.01.2025.•
0
Putnik koji je tvrdio da je diplomata Ujedinjenih nacija prisilno je izbačen iz aviona kompanije Rajaner uz pomoć policije na aerodromu u Španiji, nakon koškanja sa kabinskim osobljem.
UN: Turizam u svetu se vratio na nivo od pre kovida
21.01.2025.•
2
Oko 1,4 milijarde turista putovalo je u inostranstvo prošle godine, isto kao i pre pandemije kovida, procenila je agencija Ujedinjenih nacija (UN Tourism - UNWTO).
Objavljen popis najopasnijih zemalja za putovanje u 2025. godini
19.01.2025.•
2
Novo istraživanje otkrilo je koje su najopasnije zemlje za posetiti 2025. godine.
Na ovim evropskim letovima ima najviše turbulencija
19.01.2025.•
0
Čini se da smo tokom 2024. godine više nego ikad čuli vesti o turbulencijama na raznim letovima.
VIDEO: Grenland - ima 150 km puteva, tri semafora, najčistiji vazduh i vodu na svetu
19.01.2025.•
0
Grenland je poslastica za geologe i klimatologe, ali i za sve ljubitelje različitih vrsta putovanja kojima hladnoća ne može pokvariti doživljaj spektakularne prirode i posebne kulture.
Pakistanska avio-kompanija na meti kritika jer na reklami njen avion leti ka Ajfelovoj kuli
16.01.2025.•
0
Pakistanski nacionalni avio-prevoznik izazvao je mnogobrojne kritike zbog objavljivanja reklame na kojoj je prikazan avion koji leti ka Ajfelovoj kuli.
"Rajaner" traži da se putnicima ograniči koliko alkohola mogu da popiju na aerodromima u EU
15.01.2025.•
2
Avio-kompanija "Rajaner" poziva evropske vlasti da ograniče prodaju alkoholnih pića na aerodromima širom evropskog kontinenta.
Komentari 3
Mile
Milan NS
Ako sam dobro razumeo: iz nekog razloga use*u ti letovanje, još ako si sa porodicom, pa mala deca... i ti onda ćutiš i trpiš i sve vreme umesto da se odmaraš ti trpiš + misliš o tome kako da ne zaboraviš da podneseš žalbu kad se vratiš kako bi eventualno možda dobio deo uplaćenih sredstava, ne za pretrpljen stres i pokvaren odmor nego razliku između onog što si platio i onog što si dobio.
Sjajno, sjano, sjano, Srbija pobeđuje!
Nesa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar