Koja su prava putnika ukoliko im ne odgovara smeštaj preko turističke agencije?

Letanja sezona godišnjih odmora uveliko je počela, a mnogi građani već su rezervisali svoja putovanja na neke od morskih destinacija.
Koja su prava putnika ukoliko im ne odgovara smeštaj preko turističke agencije?
Foto: Pixabay
Kako piše Danas, tradicionalno kod naših građana je najpopularnije letovanje u Grčkoj, pa brojne turističke agencije nude različite aranžmane za ovu zemlju.
 
Kada se traži destinacija i smeštaj za letovanje, ukoliko se putuje preko turističke agencije, važno je sagledati sve aspekte ugovora i detaljno pročitati šta se nudi.
Ukoliko putnik dođe u željeni smeštaj, a taj smeštaj ne ispunjava uslove dogovorene u tom ugovoru, ima mogućnost da zaštiti svoja prava.
 
Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić za Danas objašnjava koja su prava i obaveze turiste ukoliko dođe na destinaciju i utvrdi da to nije smeštaj koji je dogovorio ili nema smeštaja u objektu koji je uplatio.
Pre svega, on naglašava da nikako ne treba napuštati svojevoljno smeštaj i otići sam u zakup nekog drugog kapaciteta.
 
"Prvo treba kontaktirati predstavnika agencije i uložiti žalbu na licu mesta na kvalitet smeštaja, čistoću, neki nedostatak ili šta je već problem", navodi Seničić.
 
Nakon toga, prema njegovim rečima, treba sačekati neko razumno vreme, recimo nekoliko sati, da se problem reši i nastaviti sa letovanjem.
 
"Ukoliko nije moguće otkloniti neke sitnije nepravilnosti, konstatovati sa predstavnikom te nedostatke, nastaviti letovanje i po povratku uputiti žalbu agenciji kod koje je kupljen aranžman u roku od 15 dana od povratka", pojašnjava sagovornik Danasa.
 
Kako dodaje, agencija je dužna da u roku od osam dana odgovori na tu žalbu.
 
"Ukoliko turisti nisu zadovoljni odgovorom agencije, žalbu upućuju sektoru turističke inspekcije koji jedini ima ovlašćenja da kontroliše rad agencija. Oni mogu da utvrde nepravilnosti i donesu rešenje o delimičnom povraćaju sredstava, srazmerno nedostacima, ali ne mogu da 'narede' povraćaj novca, već se mora ići u redovan sudski postupak", ukazuje Seničić.
 
Ukoliko je turistička agencija članica YUTA-e, kako kaže, turisti mogu povesti Arbitražni postupak.
 
"Taj postupak se najčešće završava u roku od 30 dana i ima istu snagu kao izvršna sudska presuda, iako se mi trudimo da u predpostupku, putem medijacije, nađemo najbolje i najrealnije rešenje za obe strane", objašnjava Seničić.
 
On navodi i kako se rešava problem nedostatka soba u smeštaju.
 
"Ukoliko dođe do toga da u smeštajnom objektu nema soba za smeštaj gostiju, a to se najčešće dešava u hotelima, tada agencija po Zakonu ima pravo da kao zamenu ponudi hotel iste ili više kategorije na istoj destinaciji. Ukoliko to nije moguće, savet putnicima je da prihvate zamenu koja se nudi, a da nakon putovanja pokrenu navedeni postupak za delimično ne ispunjenje obaveza po ugovoru o putovanju", savetuje Seničić.
 
Milan Lainović iz turističke organizacije Belvi travel naglašava da svaki putnik koji dođe u turističku agenciju, pre svega, treba da se upozna sa svim osnovima putovanja.
 
"Putnik treba da pročita sve ono što je napisano jer je obaveza turističke agencije da sve to što je napisano ispoštuje", objašnjava on.
U tom slučaju, kako dodaje, ono što je dogovoreno, tako mora da bude i na destinaciji. Agencija, prema njegovim rečima, odgovara samo za ono što je sa njom potpisano.
 
"Ukoliko putnik neće da uđe u smeštaj ili ima tako neki sličan problem, mi možemo da intervenišemo za one stavke koje stoje u ugovoru, odnosno na našem sajtu. Ako mu to ne odgovara, traži se alternativno rešenje i potencijalno drugi smeštaj", kaže naš sagovornik.
 
Putnik, takođe, kako dodaje Lainović, ima pravo da se žali turističkoj inspekciji i drugim nadležnim organima.
 
"To je sve prednost putovanja preko turističkih agencija, jer kada ljudi putuju van agencije, nemaju ništa od ovih opcija na raspolaganju", upozorava sagovornik Danasa.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Mile

    26.06.2024 08:08
    Ne vredi
    Polihrono, početak juna...soba u kojoj se ne može boraviti od smrada iz kanalizacije a provetravanje nije moguće jer nema prozora!! U opisu smeštaja striktno piše da nema mogućnosti za zamenu sobe...Ukazao sam mejlom agenciji na nedostatke i ljubazno me upućuju da problem rešim sa vlasnikom objekta.Probaću sa inspekcijom ..
  • Milan NS

    26.06.2024 07:43
    Ključna reč
    je "delimično".
    Ako sam dobro razumeo: iz nekog razloga use*u ti letovanje, još ako si sa porodicom, pa mala deca... i ti onda ćutiš i trpiš i sve vreme umesto da se odmaraš ti trpiš + misliš o tome kako da ne zaboraviš da podneseš žalbu kad se vratiš kako bi eventualno možda dobio deo uplaćenih sredstava, ne za pretrpljen stres i pokvaren odmor nego razliku između onog što si platio i onog što si dobio.
    Sjajno, sjano, sjano, Srbija pobeđuje!
  • Nesa

    25.06.2024 20:34
    Nesa
    U ovakvoj Srbiji,nikakva! Ako zelis bilo sta da izvuces,sudi ces se i cesto odustati od toga,zbog troskova,kao da i samo"vlasnici" cesto su zasticeni od SNS!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja