Mali saveti pred duži put: Vozite danju, ponesite PP aparat, flaširanu vodu...

Oko 85-90 odsto saobraćajnih nezgoda dolazi usled greške vozača, oko 15-20 procenata dominantan faktor je nebezbedan put, a pet odsto je neispravnost vozila.
Mali saveti pred duži put: Vozite danju, ponesite PP aparat, flaširanu vodu...
Foto: Pixabay
To je za Tanjug rekao Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
Okanović je rekao da ne smemo da zanemarimo tehničku neispravnost vozila i savetuje vozače da, pre polaska na put, odu kod mehaničara kako bi proverili vozilo, dodatnu opremu i pritisak u rezervnom točku.
 
"Ono što nije obavezno za privatne automobile, ali i jeste u nekim državama, uključujući Grčku, jeste protivpožarni aparat. Bez obzira na to da li je on obavezan ili ne, svakome savetujemo da ima taj aparat u vozilu, jer vidimo i sami na društvenim mrežama da bukvalno ne prođe dan a da se jedan automobil ne zapali", istakao je Okanović.
On je istakao da je problem što mnogi ne znaju da upotrebe protivpožarni aparat, kao i da ukoliko dođe do požara, obično dolazi u motornom prostoru. 
 
"Ukoliko se desi požar u motornom prostoru, nemojte u panici da brzo otvarate haubu jer tada dolazi do razbuktavanja vatre, već oslobodite poklopac haube i locirajte požar. Sa PP aparatom, između haube i maske, sa daljine polako stišajte požar", naveo je on.
 
Okanović savetuje da sa sobom uvek imate flaširanu vodu i da njome rashladite mesto gde je izbio požar i dodao da je pred put važno proveriti svetlosnu signalizaciju i klimu.
On je istakao da je važno ujednačiti spoljnu i unutrašnju temperaturu i da ne treba praviti veliku razliku.
 
"Pre nego što završite vožnju, isključite klimu, pojačajte ventilaciju i polako otvarajte jedan po jedan prozor kako bi se postepeno izjednačile spoljašna i unutrašnja temperatura", istakao je on.
 
Takođe, on je naveo da ukoliko se ne isključi klima pre završetka putovanja, led sa tog isparivača se otapa i ostaje u sistemu, a onda je ta voda od otopljenog leda idealna za razvoj štetnih mikroorganizama. 
 
Okanović je poručio da vozači treba prave pauze na dva sata i da ukoliko osete umor, jedino rešenje je da naprave pauzu i da se odmore.
 
On savetuje da je bolje putovati danju, nego noću zbog nepredviđenih okolnosti, kao i da je noć predviđena za san i dodao da je prilikom putovanja važno imati i putno osiguranje.
 
Okanović je poručio da se alkohol prilikom vožnje ne sme konzumirati, a nedozvoljena je i upotreba mobilnih telefona.
 
"Sad zamislite da na primer skrenete malo ulevo zato što čačkate telefon tokom vožnje, sudarite se s autobusom, napravite štetu autobusu od jedno 50.000 evra bez ikakvih problema, zato što su autobusi skupi i njihovi delovi takođe. Dođe policija, izmeri vam 0,25 promila, to je jedno veliko pivo za većinu ljudi. I zbog tog jednog velikog piva koje ste popili vi morate da platite štetu, odnosno 50.000 evra štetu na autobusu", rekao je on.
On je istakao da ne može da shvati da ljudi kupuju sedište zbog toga što idu u Grčku plašeći se njihove policije, a ne plašeći se za svoje dete i za njegov život. 
 
"Tako da, nemojte vi da strahujete od grčke policije i od njihovih kazni, strahujte od toga što može eventualno da se desi ukoliko ne poštujete pravila", zaključio je on.
  • miki

    30.06.2024 10:14
    oh uh
    Uf, mudrac je ovaj Okanović, treba mu povećati tu mizernu državnu platicu pod hitno...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.