Brze pruge povezuju Evropu i Aziju
Prema planovima, trasa koja bi povezivala London i Peking bila bi duga 8000 kilometara, a voz bi išao oko 320 kilometara na sat i prolazio kroz čak 17 zemalja Azije, Bliskog istoka i Evrope.
Dodatne železničke linije bile bi izgrađene i u severoistočnoj Aziji i Rusiji, a ako se kineski plan zaista ostvari, to će biti najveći infrastrukturni projekat u istoriji. Prve analize i istraživanja već su gotove, a Kinezi bi projekat s najmanje tri linije navodno završili u roku od deset godina, piše Edmonton Journal.
Iako tačne rute tek treba utvrditi, prva linija išla bi od londonskog King’s Cross Stationa do Pekinga, a ista bi se potom produžila do Singapura. Druga bi linija povezivala Vijetnam, Tajland, Mijanmar i Maleziju, dok bi posljednja linija povezivala Nemačku i Rusiju, preko Sibira opet do Kine.
Finansijsku konstrukciju ovog grandioznog projekta osigurali bi Kinezi, koji već ozbiljno pregovaraju sa 17 zemalja oko razvoja projekta, pišu svetski mediji. S nekim zemljama, poput Mijanmara, već je dogovorena saradnja po kojoj će Mijanmar Kini ustupiti litijum (koji se koristi u baterijama) u zamjenu za izgradnju železnice.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar