Neki mitovi o letenju avionom
Šta se dešava s otpadom?
Aviokompanijama nije dozvoljeno da odbacuju otpad u toku leta, ali se može desiti da nešto od njega slučajno "procuri". Bezbrojna pakovanja "plavog leda" (zamrznutog materijala iz svojevrsne avionske kanalizacije tretira se dezinfektivnim sredstvima koja se zamrzavaju na velikim visinama) ispala su iz aviona, a nekada može doći do materijalnih ili čak ljudskih žrtava.
Šta se dešava kada pilot ode u toalet?
Da li ste se ikada pitali zašto se ponekad upali znak za vezivanje sigurnosnog pojasa, a da nema ni traga turbulenciji? Reč je o tome da je pilot morao tamo "gde i car ide peške". Stjuardese čuvaju vrata do kokpita, dok se on vrati.
Može li munja oboriti avion?
Putnički avioni su neizbežno na udaru munja, koje u proseku udare jedan godišnje. Ipak, munje nisu oborile putnički avion još od 1967. Naime, većina modernih letelica mora da prođe bezbrojne testove za sticanje sertifikata bezbednosti, a budući da je spoljašnjost aviona napravljena uglavnom od aluminijuma (odličnog provodnika elektriciteta), struja teče po površini od mesta udara do repa.
Zašto neki avioni nemaju 13. red?
Neke aviokompanije ukinule su 13. red u avionima kako ne bi plašile sujeverne putnike. Među njima su Air France, Emirates, Lufthansa i Ryanair. Lufthansa nema čak ni 17. red zbog toga što se smatra nesrećnim u Italiji i Brazilu.
Da li toaleti moraju imati pepeljaru?
Uprkos tome što je pušenje u avionima zabranjeno već skoro 15 godina, svi avioni i dalje moraju imati pepeljare u toaletima. Naime, ukoliko se neki putnik drzne da prekrši pravilo, barem neće ugroziti tuđe živote, kao što se desilo 1973. kada je zbog cigarete zapaljen i srušen avion.
Da li mobilni telefon može izazvati pad?
I dalje se veća o ovom pitanju, a trenutna regulativa daje mogućnost svim prevoznicima da zabrane sve uređaje koji bi mogli ugroziti bezbednost putnika. Stručnjaci su, naime, smatrali da elektromagnetni talasi koje emituju mobilni telefoni mogu ugroziti elektroniku aviona i izazvati pad. Ipak, jedno istraživanje pokazalo je da je to nemoguće. Tako će, recimo, "Virgin Atlantic" uskoro dozvoliti telefoniranje u avionima.
Koje sedište je najbezbednije?
Tačno je – najbezbednije sedište u slučaju nesreće je najbliže izlazu, tvrde naučnici Univerziteta u Grinviču. Oni su pregledali slučajeve 2.000 preživelih u 105 avionskih nesreća širom sveta i ispostavilo se da je najbolje sedeti najdalje pet redova od izlaza u slučaju požara.
Zašto hrana u avionu ima drugačiji ukus?
To nije samo vaša mašta – hrana u avionu zaista ima drugačiji ukus. Pre svega, vazduh u kabini isušuje nos, a promena u vazdušnom pritisku parališe trećinu ćelija čula ukusa. Zato avioprevoznici često dodaju mnogo soli i začina u hranu.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar