Nemačka među omiljenim destinacijama turista sa Balkana
Poslednjih godina sve je veći broj turista koji iz našeg regiona putuju u Nemačku. Tokom prošle godine, broj Balkanaca koji je posetio Nemačku iznosio je 1, 7 miliona.
Nebojša Matijašević, direktor kancelarije Nemačke turističke organizacije kazao je da su u njenoj nadležnosti Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Bugarska i Rumunija, kao i da joj je zadatak promocija Nemačke kao turističke destinacije.
"Napravili smo detaljnu analizu tržišta i ostvarili kontakte sa turoperaterima kako bi im predstavili mogućnosti koje Nemačka pruža, što bi vodilo povećanju broja programa u njihovim katalozima, a samim tim uticalo i na što bolji plasman Nemačke na tržištu regiona", objasnio je Matijašević.
On navodi da je prošle godine u Nemačku putovalo oko 135.000 građana Srbije, devet procenata više nego 2010, i uprkos ekonomskoj krizi. "Smatramo da ove stope rasta mogu biti i povećane", kazao je Matijašević navodeći primer da su rumunski turisti u tom periodu ostvarili 25 odsto više noćenja u Nemačkoj.
Prema njegovim rečima najveći broj putovanja poslovnog je tipa, potom slede posete prijateljima i rođacima, dok je već skoro četvrtina putovanja motivisana odmorom, odnosno posetom nekoj od znamentosti Nemačke.
"Evropljani su prošle godine ostvarili 43 miliona putovanja u Nemačku, što ovu zemlju smešta na drugo mesto u Evropi, posle Španije, a pre Francuske. To pokazuje da je Nemačka kao turistička destinacija sve atraktivnija", istakao je Matijaševć.
Prema Matijaševiću, ne radi se samo o gradovima koji su dobro poznati - Berlinu, Minhenu, Hamburgu, Kelnu, Drezdenu - već su interesantni i Alpi ili Švarcvald. "Treba reći da je pod zaštitom Uneska u Nemačkoj 37 mesta, postoji više od 150 kulturnih ruta i 70 zabavnih parkova. Sve su to elementi koji podižu atraktivnost Nemačke i pružaju mogućnost za porodični odmor", smatra Matijašević.
Kada je reč o mogućnosti da srpske kolege “prepišu” neke od principa razvoja nemačkog turizma, Matijašević je kazao svaka zemlja ima svoje specifičnosti i ne postoji jedinstven recept koji se može svuda primeniti. "Svaka zemlja, zavisno od proizvoda koje poseduje, odnosno mogućnosti za promociju tih proizvoda, treba da napravi svoj odgovarajući plan i strategiju", smatra on.
Matijašević je izneo da Turistička organizacija Nemačke već ima isplanirane godišnje teme za narednih šest godina, pa je tako 2013. posvećena mladima, dodavši kako je dugoročno planiranje bitan element u uspešnom radu te institucije.
Komentari 1
Steva
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar