Kako stranci izluđuju naše hotelijere

Indijci kuvaju po sobama, Slovenci piju kao Rusi, a gosti umeju da prigovaraju i zbog banana neodgovarajuće veličine i prašine na cveću...
Indijci kuvaju po sobama, Slovenci piju kao Rusi, a gosti umeju da prigovaraju i zbog banana neodgovarajuće veličine i prašine na cveću...

Beluga kavijar, "kristal" šampanjac, srebrni escajg, ekološke sijalice i masaža u sobi samo su neki od zahteva koje su naši hotelijeri dobijali od svojih gostiju. Ipak, najveći broj zahteva odnosi se na pastu i četkicu za zube, žilete za brijanje i piće.

U odnosu na lepu Dženifer Lopez, koja je tražila da joj se hrana servira u kineskom belom porcelanu i da pije isključivo evijan vodu, zahtev anonimnog gosta da mu se u sobu donese banana zvuči uobičajeno. Međutim, taj gost luksuznog beogradskog hotela je konobaru vratio bananu jer veličina nije odgovarala! Malo kasnije dobio je bananu koja je odgovarala njegovim željama. Ujutru je sobarica primetila da je nije pojeo...

Koliko ljudi mogu da budu čudni najbolje znaju hotelske sobarice koje, zbog prirode svog posla, vide i intimu turista koji odsedaju hotelima. U javnosti su poznati zahtevi slavnih ličnosti poput zakupa čitavog sprata, svežeg cveća, "buradi" evijana i slično, ali, verovali ili ne, "obični" ljudi izmišljaju više od pripadnika svetskog džet-seta.

"Najzahtevniji su gosti iz skandinavskih zemalja", kaže za "Novosti" sobarica jednog novobeogradskog hotela. "Sećam se izvesnog Danca koji je previše popio pa je povraćao po čitavoj sobi. Pošto je uništio i svoju košulju koja mu je bila potrebna za sutrašnji sastanak, iste večeri sam morala da je operem, osušim i ispeglam. Kad sam je vratila čistu i mirisnu, on je poludeo tvrdeći da je njegova košulja bila bela, a ne svetloplava! Sutradan je priznao da je pogrešio i odužio mi se tako što je napisao 'Thank You' i na papirić stavio kockicu čokolade i nekoliko žutih dinara."

Ipak, nisu bolji ni gosti iz azijskih zemalja, jer vole svoju nacionalnu hranu. Pošto je u Beogradu teže naći pravu indijsku hranu, biznismeni iz ove zemlje su sa sobom doneli plin i šerpice, pa su u sobi kuvali knedle i pekli krilca sa svojim začinima.

Za najekstremnije goste važe slovenački turisti, o čijem ponašanju svedoči bogata video arhiva koju čuvaju direktori hotela. Oni, naime, vole da piju po sobama i hodnicima, a često ne stignu ni do - toaleta. Ipak, uvek imaju u vidu da je piće iz mini-bara skupo, pa alkohol krijumčare iz prodavnica, umesto da ga poruče.

I sami direktori hotela znaju koliko gosti mogu da budu teški. Međutim, gost je uvek u pravu, pa ukoliko želi da glumi bogatog Rusa u Verbijeu - želja će mu biti ispunjena.

"Najčudniji zahtevi stižu u špicu sezone u hotelu 'Grand' i to uglavnom u vezi sa hranom i pićem", kaže za "Novosti" Nikola Avram, generalni direktor "MK Mauntin Rizorta". "Mi služimo 'od ptice mleko', ali se uvek nađe neko ko traži retku vrstu voća, poput 'srednje zrelog manga'. Traže i 'beluga' kavijar i 'kristal' šampanjac, koje nemamo u svakodnevnoj ponudi. Ali, odmah nabavimo, pa to i dobiju."

Aleksandar Vasiljević, novi direktor austrijskog "Falkenštajnera" u Beogradu, u svojoj karijeri sretao je svakave goste, a za "Novosti" kaže da mu je najzanimljiviji bio Englez koji je umesto na jastuku spavao na pasošu.

"Englez je bio u strahu da će mu ukrasti pasoš, pa ga nije stavio pod jastuk nego umesto jastuka", kaže Vasiljević.

U starom "Metropolu" bilo je dosta slavnih gostiju, od svetskih diva do predsednika, a za većinu je važilo mišljenje da su "potpuno normalni", jer nisu imali nikakve specijalne zahteve. Međutim, političari i menadžeri iz zapadnih zemalja poslednjih godina izmišljaju sve i svašta, jer je, recimo, jedan tražio da u sobi ima "ekološku" sijalicu da bi je na odlasku - ukrao.

U "Metropolu" takođe kažu da su pre renoviranja uglavnom imali zahteve koji su se odnosili na hemijsko čišćenje odeće i poručivanje hrane u sobi. Ipak, pamte neprijatan događaj sa jednim gostom koji je uporno zahtevao da jede u sobi, srebrnim escajgom, a ne u restoranu. Pošto je redovan gost koji je svaki put odsedao nedelju dana, želja mu je ispunjavana.

Međutim, sobarica je primetila da svaki put ostaju samo prljavi tanjiri, ali ne i escajg. Uz dozvolu tadašnjeg direktora, pretresli su mu kofer i pronašli - komplet escajga za šest osoba, pišu "Novosti".

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.