Masdar - grad budućnosti

Masdar grad je luksuzni grad snova iz budućnosti. Ulicama će ići samo pešaci i po koji elektro auto, a za transport putnika će se pobrinuti dobro razuđeni metro.

Masdar siti je luksuzni grad snova iz budućnosti. Ulicama će ići samo pešaci i po koji elektro auto, a za transport putnika će se pobrinuti dobro razuđeni metro.

Do sada smo mogli da se čudimo megalomanskim projektima iz Emirata i pokatkad zavrtimo glavom – pitajući: "Čemu sve to?". Ali sada je reč o jednom pozitivnom primeru – Masdar siti će biti grad za primer. Koliko košta grad budućnosti? Odgovor glasi – 22 milijarde dolara! Ako računamo daće imati 50.000 stanovnika, kao što je najavljeno, onda to znači 400.000 dolara po glavi, piše "Dojče vele".

Eto, toliko novca je Abu Dabi izdvojio za stvaranje Masdar sitija – grada budućnosti u pustinji. Emirati su šesti po redu izvoznik nafte u svetu, veoma bogata, a mala zemlja. Međutim, neće sam finansirati novi grad. S obzirom da je Masdar siti zamišljen kao takozvani klima i ekološki neutralni grad – troškovi će delom biti pokriveni prodajom sertifikata za emisiju štetnih gasova – tako kako je to predviđeno protokolom iz Kjota.

"Stanovnici ovog grada će imati najviši standard svesni toga da ne škode okolini", kaže se u reklamnom filmu koji je napravila arhitektonska kancelarija Foster i partneri. Slavni Britanski arhitekta Lord Norman Foster i 500 saradnika iz celog sveta rade na stvaranju ovog grada 21 veka.

"Ostvariće se jedan san. Svi mi želimo da živimo komforno, ali želimo da štedimo prirodne resurse i želimo da našoj deci i unucima ostavimo zdravu planetu. Masdar siti se zasniva na desetak principa koji se često zapostavljaju. Neki od njih su fer trgovina, zdravlje, sreća, poštovanje lokalnih tradicija i kulture", kaže Razan al Mubarak, šefica Vord Vajd Fonda u Abu Dabiju i jedna od savetnica na ovom projektu.

Masdar siti je luksuzni grad snova iz budućnosti – 80 odsto manja potrošnja vode od uobičajenih gradova, 100 odsto reciklaže smeća, nula odsto emisije ugljen dioksida. Ulice će biti uske, kao u tradicionalnim arapskim gradovima, kako bi u njima bilo hlada. To neće ometati saobraćaj – jer ga skoro neće ni biti.

Ulicama će ići samo pešaci i po koji elektro auto, a za transport putnika će se pobrinuti dobro razuđeni metro. Zgrade, parkovi i vodene površine će pustinjsku klimu pretvoriti u prijatnu za život – i to bez fosilnog goriva. Energija će stizati od sunca i vetra – ono što preostane isporučivaće se drugim gradovima.

Postavlja se pitanje od čega će živeti takav jedan grad u psutinji? "Privući ćemo firme iz celog sveta, banke i institute koji ovde žele da istražuju. Masdar siti je rešenje za sve oblike biznisa kada je reč o obnovljivoj energiji", kaže Sultan al Džaber, šef projekta.

Pored super modernog centra za tehnologije koji će se izgraditi u saradnji sa čuvenim Institutom u Masačusetsu, Masdar siti će biti i sedište Internacionalne agencije za obnovljivu energiju. I mada je jasno da će Masdar siti biti jedinstven projekat koji neće moći da se kopira u svetu, saznanja i rešenja ovog grada moći svakako da se iskoriste.

Masdar siti je luksuzni grad snova iz budućnosti. Ulicama će ići samo pešaci i po koji elektro auto, a za transport putnika će se pobrinuti dobro razuđeni metro.

 

Do sada smo mogli da se čudimo megalomanskim projektima iz Emirata i pokatkad zavrtimo glavom – pitajući: "Čemu sve to?". Ali sada je reč o jednom pozitivnom primeru – Masdar siti će biti grad za primer.

 

Koliko košta grad budućnosti? Odgovor glasi – 22 milijarde dolara! Ako računamo daće imati 50.000 stanovnika, kao što je najavljeno, onda to znači 400.000 dolara po glavi, piše "Dojče Vele".

 

Eto, toliko novca je Abu Dabi izdvojio za stvaranje Masdar sitija – grada budućnosti u pustinji. Emirati su šesti po redu izvoznik nafte u svetu, veoma bogata, a mala zemlja. Međutim, neće sam finansirati novi grad. S obzirom da je Masdar siti zamišljen kao takozvani klima i ekološki neutralni grad – troškovi će delom biti pokriveni prodajom sertifikata za emisiju štetnih gasova – tako kako je to predviđeno protokolom iz Kjota.

 

"Stanovnici ovog grada će imati najviši standard svesni toga da ne škode okolini", kaže se u reklamnom filmu koji je napravila arhitektonska kancelarija Foster i partneri. Slavni Britanski arhitekta Lord Norman Foster i 500 saradnika iz celog sveta rade na stvaranju ovog grada 21 veka.

 

"Ostvariće se jedan san. Svi mi želimo da živimo komforno, ali želimo da štedimo prirodne resurse i želimo da našoj deci i unucima ostavimo zdravu planetu. Masdar siti se zasniva na desetak principa koji se često zapostavljaju. Neki od njih su fer trgovina, zdravlje, sreća, poštovanje lokalnih tradicija i kulture", kaže Razan al Mubarak, šefica Vord Vajd Fonda u Abu Dabiju i jedna od savetnica na ovom projektu.

 

Masdar siti je luksuzni grad snova iz budućnosti – 80 odsto manja potrošnja vode od uobičajenih gradova, 100 odsto reciklaže smeća, nula odsto emisije ugljen dioksida. Ulice će biti uske, kao u tradicionalnim arapskim gradovima, kako bi u njima bilo hlada. To neće ometati saobraćaj – jer ga skoro neće ni biti.

 

Ulicama će ići samo pešaci i po koji elektro auto, a za transport putnika će se pobrinuti dobro razuđeni metro. Zgrade, parkovi i vodene površine će pustinjsku klimu pretvoriti u prijatnu za život – i to bez fosilnog goriva. Energija će stizati od sunca i vetra – ono što preostane isporučivaće se drugim gradovima.

 

Postavlja se pitanje od čega će živeti takav jedan grad u psutinji? "Privući ćemo firme iz celog sveta, banke i institute koji ovde žele da istražuju. Masdar siti je rešenje za sve oblike biznisa kada je reč o obnovljivoj energiji", kaže Sultan al Džaber, šef projekta.

 

Pored super modernog centra za tehnologije koji će se izgraditi u saradnji sa čuvenim Institutom u Masačusetsu, Masdar siti će biti i sedište Internacionalne agencije za obnovljivu energiju. I mada je jasno da će Masdar siti biti jedinstven projekat koji neće moći da se kopira u svetu, saznanja i rešenja ovog grada moći svakako da se iskoriste.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.