Koliko verujete onlajn preporukama turista?

Mudrost većine ima svoju vrednost, ali da li bi joj poverili svoje planove za godišnji odmor?
Mudrost većine ima svoju vrednost, ali da li bi joj poverili svoje planove za godišnji odmor?

Sajt Traxo lansirao je novi sistem koji u obzir uzima isključivo proverene tekstove koji se tiču odmora i utisaka gostiju hotela ka bi povratio veru u onlajn opise odmora.

U proseku, 6 odsto svih tekstova koji se nalaze na sajtovima koji ne proveravaju tekstove turista je lažno ili pokušavaju da određene hotele i destinacije predstave boljim nego što to one zapravo jesu, sudeći po Džefu Henkoku, profesoru na Kornelu.

Ukoliko se ovaj trend postavljanja netačnih informacija nastavi, do 204. godine na internetu će čak 15 odsto svih tekstova u vezi sa putovanjima biti lažno, smatra analitičarka kompanije Gartner, Dženi Sasin.

Jedan od najpoznatijih sajtova sa ovom tematikom, TripAdvisor, nedavno je objavio da je njegovim stranicama objavljeno preko 100 miliona komentara i tekstova.

"Ništa ne pomaže planiranju odmora kao utisci pravih ljudi koji su već poseteli željenu lokaciju", smatra Stiv Kaufer, osnivač i izvršni direktor sajta TripAdvisor.

Međutim, brojni hoteli konstantno traže „objektivne“ osobe koje bi za novac pisale komentare i tekstove.

"Svako podizanje rejtinga hotela može značiti povećanje broja gostiju i do 11 odsto", tvrdi Henkok.

Ovo svakako predstavlja podsticaj za pokretanje novih sajtova koji bi svojim korisnicima nudili proverene tekstove i informacije koje bi pisale osobe koje su zaista posetile lokacije o kojima pišu.

Međutim, ni ovaj vid poslovanja nije idealan. Ekspertiza stručnjaka sa imenom i prezimenom koji pišu proverene tekstove može biti donekle ograničena u poređenju sa osobama koje su svoje iskustvo platile i koje možda imaju subjektivnijije viđenje – što se svakako odnosi na većinu ljudi.

Dženi Sasin predlaže svima koji se odlučuju na putovanje da pažljivo pročitaju što veći broj tekstova na različitim sajtovima kako bi dobili što objektivniju sliku onoga šta mogu da očekuju na svom odmoru.

  • savetodavac

    22.03.2013 00:19
    kad god negde putujete
    http://www.virtualtourist.com/
    kad izaberete grad u koji idete prvo prochitajte sve komentare iz odeljka Tourist Traps (zamke za turiste)
    mene su tu procitani saveti vishe puta spasili gubitka vremena na budalashtine.
  • V

    21.03.2013 10:08
    Trip Advisor
    U decembru smo putem domaće dobro poznate turističke agencije stigli u Budimpeštu u hotel (3*) koji je bio leden (grejanje nije radilo dovoljno, bilo je ispod 10 stepeni u svim sobama), usluga je bila očajna, iako smo ga platili više nego neki koji su otišli nedelju dana ranije u organizaciji agencije za koju nikad nismo čuli i hotel im je bio odličan, plus ih nisu pokrali za muzej pošto su uveli grupu, a nas naši jesu. Naša greška je što nismo pre odlaska otišli na Trip Advisor da pogledamo kakav je zaista hotel, nego smo proverili samo na domaćim sajtovima agencije (tu jeftiniju i tu sa kojom smo mi išli, a koja je proverena). Na sajtu je sve pisalo vezano za hotel i da je hladan zimi i da je vreo leti, da je hrana užasna i sl. što i jeste bilo tačno. Najgore iskustvo je bilo to što su naši vodiči ulaskom u hotel nestali, tako da nije imao ko da reaguje na apele turista koji su ostali u hotelu, jer nije pomagalo ni lično odlaženje na recepciju 5 puta. E zato ovim našima ne treba mnogo verovati nego internet i put pod noge.
  • Goran

    20.03.2013 15:50
    Na booking.com verujem da je sve istina. Prvo, moras biti registrovan na sajt sa punim podacima, drugo mozes komentarisati jedino ako si stvarno rezervisao apartman preko njih i platio ga. ;) A trece, komentari se ne mogu brisati tako da losi apartmani dobro reklamirani, brzo padnu i dobiju losu ocenu.

    Istu stvar radim u lokalnim kafanama. Google komentari za odredjeni restoran se ne mogu brisati od strane vlasnika restorana. Postoji ime, prezime, google nalog, raport ako nesto ne valja pa ako je i 10% lazno, ostaje ti 90% istine.

    Svaki put kad stigne hladna pica, ili kasni 3h upisem komentar... ;) Naravno uradim isto i kada je klopa odlicna.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Avion devet sati leteo nikuda

Avion Britiš ervejza se okrenuo na pola puta preko Atlantskog okeana, zbog čega su putnici leteli devet sati nikuda.