Koliko verujete onlajn preporukama turista?
Sajt Traxo lansirao je novi sistem koji u obzir uzima isključivo proverene tekstove koji se tiču odmora i utisaka gostiju hotela ka bi povratio veru u onlajn opise odmora.
U proseku, 6 odsto svih tekstova koji se nalaze na sajtovima koji ne proveravaju tekstove turista je lažno ili pokušavaju da određene hotele i destinacije predstave boljim nego što to one zapravo jesu, sudeći po Džefu Henkoku, profesoru na Kornelu.
Ukoliko se ovaj trend postavljanja netačnih informacija nastavi, do 204. godine na internetu će čak 15 odsto svih tekstova u vezi sa putovanjima biti lažno, smatra analitičarka kompanije Gartner, Dženi Sasin.
Jedan od najpoznatijih sajtova sa ovom tematikom, TripAdvisor, nedavno je objavio da je njegovim stranicama objavljeno preko 100 miliona komentara i tekstova.
"Ništa ne pomaže planiranju odmora kao utisci pravih ljudi koji su već poseteli željenu lokaciju", smatra Stiv Kaufer, osnivač i izvršni direktor sajta TripAdvisor.
Međutim, brojni hoteli konstantno traže „objektivne“ osobe koje bi za novac pisale komentare i tekstove.
"Svako podizanje rejtinga hotela može značiti povećanje broja gostiju i do 11 odsto", tvrdi Henkok.
Ovo svakako predstavlja podsticaj za pokretanje novih sajtova koji bi svojim korisnicima nudili proverene tekstove i informacije koje bi pisale osobe koje su zaista posetile lokacije o kojima pišu.
Međutim, ni ovaj vid poslovanja nije idealan. Ekspertiza stručnjaka sa imenom i prezimenom koji pišu proverene tekstove može biti donekle ograničena u poređenju sa osobama koje su svoje iskustvo platile i koje možda imaju subjektivnijije viđenje – što se svakako odnosi na većinu ljudi.
Dženi Sasin predlaže svima koji se odlučuju na putovanje da pažljivo pročitaju što veći broj tekstova na različitim sajtovima kako bi dobili što objektivniju sliku onoga šta mogu da očekuju na svom odmoru.
Komentari 3
savetodavac
kad izaberete grad u koji idete prvo prochitajte sve komentare iz odeljka Tourist Traps (zamke za turiste)
mene su tu procitani saveti vishe puta spasili gubitka vremena na budalashtine.
V
Goran
Istu stvar radim u lokalnim kafanama. Google komentari za odredjeni restoran se ne mogu brisati od strane vlasnika restorana. Postoji ime, prezime, google nalog, raport ako nesto ne valja pa ako je i 10% lazno, ostaje ti 90% istine.
Svaki put kad stigne hladna pica, ili kasni 3h upisem komentar... ;) Naravno uradim isto i kada je klopa odlicna.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar