Kako da preživite avionsku nesreću
Ne skidajte obuću
Mnogi putnici skinu obuću dok lete avionom, posebno ako je reč o dužim putovanjima. Najbolje je to ne činiti, jer u slučaju evakuacije mnogo je lakše u obući gaziti po oštrim ostacima i vatri.
Vežbajte otkopčavanje sigurnosnog pojasa
Ovo možda zvuči jednostavno, međutim, u hitnim situacijama nastupi panika, pa je moguće zaboraviti kako se otkopčava sigurnosni pojas. Prema podacima British Airwaysa, radi se o "mišićnom pamćenju". U slučaju opasnosti nastaje panika, a putnici pokušavaju da otkopčaju pojas kao u automobilu, pritiskom na dugme, dok je u stvari potrebno podići deo koji pričvršćuje pojas.
Istragom nakon nesreće aviona US Airwaysa je ustanovljeno da su mnogi putnici pokušali da napuste svoja mesta dok su još uvek bili vezani pojasom, dok su drugi imali poteškoća u pronalaženju dela za otkopčavanje pojasa. Uzrok toga je dezorijentacija.
Imajte plan B
Nakon što sednete u avion izbrojte redove sedišta između vas i najbližeg izlaza. Ako je vidljivost slaba tokom hitne situacije, moći ćete da pronađete izlaz ako znate koliko redova sedišta ste udaljeni od izlaza. Pogledajte pamflet s instrukcijama u slučaju opasnosti, jer se izlazi u slučaju opasnosti drugačije otvaraju u različitim tipovima aviona. Ustanovite gde se nalaze i ostali izlazi ukoliko se dogodi da je najbliži blokiran.
Ne čekajte dugo instrukcije u slučaju katastrofe
Ako su članovi posade u stanju da daju instrukcije, treblo bi ih slušati, ali u slučajevima većih nesreća to uglavnom nije slučaj. Podaci pokazuju da 80 odsto ljudi ne preduzima ništa u slučajevima nesreća zbog šoka. Nemojte da čekate pomoć, napustite avion što pre, a pokušajte da pomognete i ostalim putnicima.
Zauzmite pravilan položaj i pripremite se za udar
Eksperimenti i studije su pokazali da ispravan položaj spasava živote. Sedište je potrebno vratiti u uspravan položaj, a potom glavu i grudi spustiti prema nogama i držati se rukama za skočne zglobove. Ako su sedišta preblizu jedno drugom da bi glavu spustili na krilo, onda je postavite uz sedište ispred vas, snažnijom rukom držite glavu uz sedište, a slabiju stavite preko.
Potrebno je da noge i kolena budu jedno uz drugo, a stopala spuštena na pod. Izuzetno je važno da stopala budu postavljena iza kolena, jer prilikom udara može doći do lomova, što vas može sprečiti da napustite avion. Ako je moguće, prtljag stavite ispod sedišta ispred vas.
Odbacite prtljag
Oko 60 odsto putnika koji poginu u avionskim nesrećama nastradaju od požara, a ne od povreda zadobijenih nakon udara. Nemojte trošiti vreme na prtljag, jer nije vredan života. Prtljag će vas samo usporiti ili zakrčiti izlaz.
Nosite ispravnu odeću
Avioni nose mnogo goriva, što je veliki problem u slučaju nesreće. Izbegavajte lako zapaljivu odeću napravljenu od poliestera ili najlona. Radije odaberite pamuk. Obuću s visokim potpeticama i japanke takođe treba izbegavati, jer lako spadnu s noge i ostave vas bose.
Budite oprezni nakon poletanja i pre sletanja
Statistika pokazuje da se 80 odsto svih avionskih nesreća dogodi u prvih 11 minuta leta ili osam minuta pre sletanja. Tada budite posebno fokusirani.
Sedite u krugu od pet redova od izlaza
Putnici koji sede u krugu od pet redova sedišta od izlaza imaju znatno veće šanse da prežive avionsku nesreću od onih koji se nalaze dalje.
Udaljite se od olupine
Kada napustite avion, nemojte se zadržavati u neposrednoj blizini, jer postoji opasnost od eksplozije ili otrovnih gasova. Međutim, nemojte otići predaleko, jer će spasilačke službe doći po preživele.
Komentari 3
aero casper
pa ne upravljam ja avionom, kak oce moja koncentracija da pomogne da se avion ne srusi, ili kako cu ja da primetim da se se nisu otvorili ili zatvorili tockovi ili da levo zakrilce se ne otvara u popunosti....
al' 'ajde, bolje i o ovome da čitam nego šta je koji političar rekao kojem i kako je to ovaj razumeo i kako se se dogovaraju oko podele vlasti...
Steva-NS
krilati
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar