Da li hotelske zvezdice i dalje nešto znače?
Mnogi putnici počeli su da se oslanjaju na ocene hotela koje sami gosti ostavljaju na internetu.
Trip Advisor navodi da je na njihovim stranicama objavljeno više od 150 miliona kritika i mišljenja, a svakog dana na forumima se otvara 2.800 tema. Sajtovi poput Hotels.com, Bookings.com, Expedia i drugih, dokazuju da putnici sada imaju mnogo više informacija o hotelima. Mnogi koriste sopstvene sisteme dodeljivanja "zvezdica", na osnovu ocena korisnika.
Gde su u svemu tome "prave" zvezdice? Ima li za njih budućnosti? Šta zvezdice znače?
Sistem kategorizovanja hotela trebalo bi da pruži objektivnu ocenu njegove ponude. Inspektori koji u istraživanju nemaju nikakav interes, ocenjuju hotele na osnovu ustanovljenih kriterijuma i smernica. Međutim, problem je u standardizaciji.
Svaka zemlja ima različite zahteve za zvezdice. Tako hotel sa tri zvezdice u Baltimoru, nije ni sličan onom sa istom kategorijom u indijskoj Kerali. Zbog toga je sistem konfuzan.
"Nema univerzalnog sistema davanja zvezdica. Svaka zemlja ima svoja pravila, a u nekim slučajevima i više njih, što vodi do različitih standarda", kaže Zoi Čen iz Hotels.com.
U nekim zemljama zvanični broj zvezdica može biti merodavan pokazatelj onoga šta hotel nudi, ali u većini slučajeva potpuno je beskoristan.
Definicija "pet zvezdica"
U 15 evropskih zemalja među kojima su Nemačka, Austrija i Švedska, harmonizovan je sistem ocenjivanja hotela.
Tako smeštaj od pet zvezdica mora uključiti personalizovani doček gosta sa cvećem ili poklonom, kao i jednočasovnu uslugu peglanja odeće.
U SAD gde Američka automobilska asocijacija drži sve konce u rukama, postoji sistem "dijamantskog" ocenjivanja.
Tako hotel sa "pet dijamanata" nudi usluge buđenja, "sofisticirano i luksuzno" okruženje i "izuzetne fizičke atribute".
Indija sistem dovodi na novi nivo.
Osim kriterijuma poput kvalitetne posteljine, đakuzi kada i usluge parkiranja, svako kupatilo od pet zvezdica mora imati barem tri kuke za peškire, telefon pored wc šolje i LED časovnik na hodnicima na kom su brojevi razmaknuti barem 7,5 cm.
Iako to nije obavezno, "moderni bidei" savetuju se svim hotelima sa pet zvezdica.
Reputacija sistema zvezdica u Kini je poslednjih godina ozbiljno narušena, nakon što su pojedini hoteli dobrovoljno umanjili sopstveni broj zvezdica sa pet na četiri.
Naime, tamošnja Vlada zabranila je ministrima da odsedaju u smeštaju sa pet zvezdica.
U Dubaiju je sve još zamršenije, najviše zahvaljujući hotelu Burdž Al Arab.
Njega nazivaju "jedinim hotelom sa sedam zvezdica na svetu", iako je menadžer hotela, Hajnrih Morio rekao da je reč o mitu, koji je verovatno stvorio neki zadivljeni novinar i da hotel ni u kom slučaju ne promoviše takav svoj status.
Internet igre
Ocene na internetu su, naravno, još podložnije manipulacijama. Jedan biznismen je razotkriven, nakon što je objavio komentar o nepostojećem restoranu morskih plodova u Devonu. Umesto da pronađu restoran, gladni znatiželjnici su na osnovu smernica ovog nesavesnog korisnika interneta, ušli u uličicu punu đubreta.
Ipak, sajtovi se bore protiv takvog ponašanja. "Dozvoljavamo gostima da objave komentar o nekom hotelu, samo ako su rezervisali smeštaj u njemu na Hotels.com i vratili se sa putovanja", kaže Čen. "Kada je njihov boravak gotov, Hotels.com im šalje link za pisanje komentara".
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar