U Holandiji sve više puteva pod zemljom
Iako ravničarska zemlja, Holandija dobija sve više puteva pod zemljom, odnosno ispod vodenih tokova.
Uskoro se očekuje otvaranje nekoliko novih, a najduži takav tunel na svetu imaće tri i po kilometra. Kroz njega će prolaziti auto-put koji će povezivati grad Almere s glavnim amsterdamskim aerodromom.
Po celoj Holandiji neprekidno se obavljaju neki radovi na putevima, a glavni razlog odlaska pod zemlju je zaštita životne sredine, piše "Radio Netherlands". Iako je izgradnja podzemnih puteva nekoliko puta suplja u odnosu na površinske, u poslednje vreme sve više se probijaju tuneli čija je jedina svrha da sakriju puteve.
"Privreda je još uvek u porastu, a samim time raste i standard, što automatski vodi povećanju mobilnosti i širenju infrastrukture. Nekad su građani bili prinuđeni da trpe da im put prolazi tik pored bašte, ali danas su stvari drugačije, tako da saobraćaj sve više odlazi pod zemlju. Čak i u šumovitim delovima i mestima gde nema infrastrukture, ljudima putevi sve više smetaju", kaže Stephan Lezwijn iz holandskog Centru za podzemnu građevinu.
Iako je zagađenje na tunelskim otvorima ogromno, na ovaj način ono se može kontrolisati filterima, ali i udaljiti od kuća i zaštićenih prirodnih sredina. Tako se iznad novog tunela Hubertus u Hagu nalazi park koji je ostao netaknut, ali i kuće i poslovni objekti, u kojima se saobraćajne gužve ispod zemlje uopšte ne osećaju. Takođe, mnogo računa se vodi i o bezbednosti, pa tako su prostori iza vrata za spasavanje otporni na vatru, ali i dovoljno dugi da ljudi u njima bezbedno mogu sačekati pomoć. U većini tunela postoje i hodnici kojima se u slučaju nužde može izaći na površinu.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar