Pacijenti nanezadovoljniji porodilištima

Pacijenti u Srbiji nedovoljno poznaju svoja prava, uglavnom se žale na lošu komunikaciju sa zdravstvenim radnicima i uslove smeštaja u bolnicama, a najnezadovoljniji su uslugama na ginekološkim i akušerskim odeljenjima, pokazuju podaci Ministarstva zdravlja.

Pacijenti u Srbiji nedovoljno poznaju svoja prava, uglavnom se žale na lošu komunikaciju sa zdravstvenim radnicima i uslove smeštaja u bolnicama, a najnezadovoljniji su uslugama na ginekološkim i akušerskim odeljenjima, pokazuju podaci Ministarstva zdravlja.

Ministarstvo jednom godišnje sprovodi istraživanja u domovima zdravlja i bolnicama, koja se tiču provere stepena zadovoljstva pacijenata uslugom u tim ustanovama, a od 2009. godine se testira i znanje pacijenta o pravima koja im pruža Zakon o zdravstvenoj zaštiti.

Među zadovoljnim pacijentima ima najmanje porodilja, s obzirom na to da su istraživanja pokazala da je stepen ostvarivanja prava pacijenata najmanji na odeljenjima ginekologije i akušerstva, rekla je dr Mirjana Živković-Šulović iz Instituta za javno zdravlje Srbije "Milan Jovanović Batut".

U neostvarivanju prava neznanje je važan faktor, jer rezultati istraživanja zadovoljstva porodilja pokazuju da je 42 odsto porodilja upoznato sa svojim pravima, dok 53 odsto njih zna kome može da uputi prigovor u slučaju povrede prava pacijenata, rekla je Šulovićeva za Tanjug. Ona je istakla da se je nedavno zabeležen veći stepen informisanosti porodilja, za tri do četiri odsto.

Generalno posmatrajući, pacijenti su tokom svih ovih godina najviše bili nezadovoljni komunikacijom sa zdravstvenim radnicima i smatrali su da ne dobijaju dovoljno važnih informacija, žalili su se na organizaciju zakazivanja pregleda i bolnički smeštaj, navela je Šulovićeva.

Zanimljivo je da u svojim komentarima dosta pacijenata sugeriše na nedovoljan broj medicinskog osoblja u svim ustanovama, dodala je ona. Ssto se tiče prava pacijenta, pravo na slobodan izbor lekara veoma je iskorišćeno u svim zdravstvenim službama, ali ipak samo 22 odsto korisnika zna da može da promeni lekara čijom uslugom nije zadovoljan, kazala je Šulovićeva.

Prema njenim rečima, trećina pacijenata ne zna za mogućnosti telefonskog zakazivanja pregleda ili konsultacije sa izabranim lekarom i ne znaju da u svim ustanovama postoje knjige žalbi.
Na kraju, važno je da se tokom poslednjih sedam godina beleži kontinuiran trend rasta zadovoljstva pacijenata, i u domovima zdravlja i u bolnicama, zaključila je Šulovićeva.

Svaka zdravstvena institucija u Srbiji ima zaštitnika prava pacijenata kome građani mogu prijaviti nepravilnosti i žalbe na rad zaposlenih, a u tu svrhu, pre tri i po godine, otvoren je i "beli telefon" Ministarstva zdravlja 0700 111 700.

  • Sonja

    29.10.2011 19:10
    A od svih porodilista, najnezadovoljniji su novosadskom betanijom!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Zašto su važni pregledi urina

Rezultati osnovnog pregleda urina pokazuju stanje naših bubrega, njegovih izvodnih kanala i mokraćne bešike, a ti rezultati važni su za sve, naročito za trudnice i hronične bolesnike.