Šta navodi ljude da ostave duvan?
Iako konzumiranje cigareta donosi mnogo veće opasnosti za zdravlje, poput rizika od raka ili srčanih bolesti, ljudi uglavnom ne prestaju da puše zbog straha od smrti, već zbog sopstvene taštine.
Stručnjaci se nadaju da će ovo otkriće pomoći dizajnerima da kreiraju efikasnije paklice za cigarete, budući da, uprkos silnim porukama i fotografijama, veliki broj pušača i dalje ne odustaje od ove štetne navike.
- Osam od deset pušača želi da prestane. Zato bi sadžaji koji će ozbiljno zabrinuti ciljne grupe mogli da imaju najviše efekta. Ukoliko znamo da određeni brend cigareta ima određenu grupu kupaca, recimo dame, mogli bismo da dizajniramo omote koji bi direktno uticali na njihov strah. To isto čine i oglašivači – kaže Brajan Vilijams, profesor na britanskom Stirling univerzitetu.
Za potrebe studije, Vilijams i njegove kolege sa Sent Endrjuz univerziteta analizirali su više od 19.000 odgovora onlajn ankete i reakcije pušača na slike na pakovanjima cigareta.
Najviše uspeha imale su fotografije tumora vrata (80 odsto), pokvarenih zuba (77 odsto), pa tek onda obolelih pluća (72 odsto). Anketa je ukazala i da slike drugačije utiču na različite starosne grupe i polove. Žene su više bile zabrinute zbog uticaja cigareta na starenje kože, dok su muškarce najviše pogodile slike povezane sa impotencijom. Slike vezane za pluća i srce pogađale su uglavnom starije od 50 godina.
Vilijams smatra da taktika šokiranja pušača nije jedini način borbe protiv pušenja.
- Nedostaju nam slike i poruke na pakovanjima cigareta koje, ne bi isključivo zastrašivale, već bi ljude ohrabrivale da prestanu da puše - zaključuje on.
Komentari 1
Ek
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar