Tužbe zbog reklamiranja proizvoda koji podstiču gojaznost
Meksička vlada namerava da tuži kompanije prehrambene industrije zbog reklamiranja proizvoda koji podstiču gojaznost.
Vlada Meksika želi da novčano kazni Koka-kolu, PepsiKo, Heršiz, Nestle i Unilever zbog nepoštovanja novog pravilnika o reklamiranju prehrambenih proizvoda koje podstiču gojaznost među mladima.
Federalna komisija za zaštitu od rizika po zdravlje označila je šest reklamnih spotova zbog nepoštovanja pravlinika o reklamiranju proizvoda zatraživši hitno njihovo povlačenje i najavivši da priprema sankcije protiv takvih kompanija. Francuska firma Nestle se tereti zbog reklamnog spota čokoladnih pahuljica, dok se američke kompanije Koka-Kola i PepsiKo okrivljuju za prikazivanje reklama njihovih gaziranih napitaka pre projekcije filmova za decu u dva meksička bioskopa.
Član Komisije Alvaro Perez objasnio je da navedinim kompanijama preti novčana kazna od 10.000 do 85.000 dolara koja će biti određena za dve do tri sedmice, osim ako se dokaže da se ne radi o direktnoj odgovornosti. Reč je o prvim kaznama za preduzeća otkako je meksička vlada odlučila 15. jula da zabrani reklamiranje zašećerenih pića i prehrambenih proizvoda pre televizijskog programa i filmova namenjenih deci, u cilju borbe protiv gojaznosti koja pogađa 30 odsto dece u Meksiku.
Gojaznost je jedan od gorućih zdravstvenih problema u Meksiku, zemlji od 118 miliona stanovnika. Prema zvaničnim podacima, oko 70 odsto odraslih i 30 odsto dece pogođeno je gojaznošću. Meksiko je najveći potrošač zašećerenih napitaka u svetu, sa 163 popijenih litara godišnje po glavi stanovnika.
Tradicionalna meksička hrana podrazumeva mnogo pržene hrane zbog čega su Meksikanci među nacijama koje su najpogođenije dijabetesom, ocenila je Organizacija za kooperaciju i ekonomski razvoj. Poreska reforma usvojena krajem oktobra u Meksiku povećala je porez na visokokaloričnu hranu na osam odsto i uvela porez od jednog evra po litru zasleđenih napitaka.
Komentari 2
To samo dokazuje da većina ljudi nema zdravu pamet, ne misli svojom glavom nego televizorom i što je najvažnije - nema jaku volju. Ako te proizvode ne vide na reklamama, videće ih u svakoj i najmanjoj prodavnici, od velegrada do najmanjeg sela. Svi mi imamo izbor pri odlučivanju, a malo treba pobediti i lenjost i edukovati se šta je dobro za nas a šta nije. Nema te reklame koja bi me naterala da unesem u svoj organizam ono što znam da je loše za moje zdravlje. Tačka.
lol
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar