Na jednoj od brojnih biciklističkih staza u holandskom gradu Utrehtu isprobava se novi sistem koji bi trebalo da omogući biciklistima da što manje čekaju na semaforima.
Jeste vi razumeli uopšte suštinu? Oni brojači koji se nalaze uz semafor odbrojavaju nešto što se zove "zaštitno vreme" (posle uključenja crvenog svetla). To je period u kome je predviđeno da pešak izađe iz raskrsnice, pre nego se uključi zeleno vozilima, nije tu radi dekora.
To vreme je RAZLIČITO (zbog brzine kretanja) za bicikliste i pešake. Biciklisti treba recimo 3 sekunde da prođe kroz raskrsnicu, pešaku 10. Ako imate biciklistički i pešački prelaz na kojima ukupni interval za prelaz treba da traje 45 sekundi, crveno se za pešaka pali nakon 35, za biciklistu recimo nakon 40 sekundi, jer biciklisti koji je ušao u raskrsnicu treba manje vremena da iz nje izađe. To je suština, da dinamika saobraćaja bude prilagođena grupama učesnika u saobraćaju.
Poslala bih ja njima ove naše mame što guraju kolica po biciklističkim stazama i prelazima, pa da vide šta je znači stres u vožnji bicikla. Gde smo mi od bilo kakve kulture...
...bilo bi dovoljno prvo popraviti one katastrofalne biciklističke staze koje su na Futoškom putu, na kojima se vrat lomi a u najboljem slučaju uništi bicikli. Takođe treba nastaviti sa spuštanjem ili uklanjanjem ivičnjaka na stazama, eno Bul. Patrijarha Pavla je sav "iseckan" sa tim visokim ivičnjacima. I naravno stalno apelovati na kulturne mame sa kolicima koje koriste biciklističke staze za trač partije na mobilnom pa se još i ljute ako im se svira da obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju....
Za početak, bilo bi dobro da se učesnici u saobraćaju upoznaju sa propisima, a pre toga da smanje lupetanje. Crveno svetlo znači da nije dozvoljeno ZAPOČETI prelazak pešačkog prelaza.
Zato sto je to pesacka staza i u slucaju nedostatka biciklisticke staze, biciklista ide kolovozom, desnom stranom, do trotoara... Nema to veze sa tim da li je nekome ispod standarda da nesto radi ili ne...
U pravu si, ali takodje znas da ni jedna drzava nece raditi razvoj ukoliko nema koristi ILI ukoliko nema kriticne mase.
Cast izuzecima, poput one price da u Japanu voz ide zbog jedne devojcice koju prevozi do skole, ali ni Japan nece trositi novac za 99% stvari, ukoliko nema interesa.
Takodje, ne mozete meriti Srbiju (ili bilo koju jadnu zemlju, a ima ih) i neku od bivsih kolonijalnih sila, koje i dan danas poseduju udaljene teritorije. Nasi idioti ne mogu ni park da sacuvaju, a kamoli dedovinu.
Jbg. Ni meni se ne svidja sto sta ovde. Za pocetak bi bilo dobro da se primenjuje zakon i da se snosi odgovornost za postupke :(
Ovo je dobro rešenje.
Ali zašto mislim da kod nas ne bi to tako funkcionisalo, nego bi biciklisti tražili da sistem zaustavi motorna vozila prilikom nailaska biciklista?
Ljudi - bez sarkazma - to su zivotni problemi obinog građanina - sa ovim i hiljadu slicnih stvari gradske vlasti trebaju da se bave,,,,i kad to budu radile - onda znajmo da zivimo u civilizaciji....ali kod nas nebeske teme i dalje preovladjuju....
Sjajna stvar, jednog sjajnog naroda, od vajkada poznatog po inženjerstvu, inovacijama... šteta što takve stvari koje ljudima život unapređuju i olakšavaju, a životnu sredinu čine zdravijom u prokletom i ničim izazvanom srbistanu ne samo što neće opstati već će uvek biti anatemisani kao "tekovina prljavog zapada"
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Holandski sistem za biciklistički "zeleni talas"
Autor: punkufer.hr
Život
•04.05.2017.
•19:38 > 20:05
Komentari 13
Marko
To vreme je RAZLIČITO (zbog brzine kretanja) za bicikliste i pešake. Biciklisti treba recimo 3 sekunde da prođe kroz raskrsnicu, pešaku 10. Ako imate biciklistički i pešački prelaz na kojima ukupni interval za prelaz treba da traje 45 sekundi, crveno se za pešaka pali nakon 35, za biciklistu recimo nakon 40 sekundi, jer biciklisti koji je ušao u raskrsnicu treba manje vremena da iz nje izađe. To je suština, da dinamika saobraćaja bude prilagođena grupama učesnika u saobraćaju.
Biciklista
Natalija
@Biciklista
xxx
BiciklistaNeAktivist
Biciklista
Treba crveno da se pali kasnije nego pešaku, brže se vozi nego što se šeta...
Dragan
Cast izuzecima, poput one price da u Japanu voz ide zbog jedne devojcice koju prevozi do skole, ali ni Japan nece trositi novac za 99% stvari, ukoliko nema interesa.
Takodje, ne mozete meriti Srbiju (ili bilo koju jadnu zemlju, a ima ih) i neku od bivsih kolonijalnih sila, koje i dan danas poseduju udaljene teritorije. Nasi idioti ne mogu ni park da sacuvaju, a kamoli dedovinu.
Jbg. Ni meni se ne svidja sto sta ovde. Za pocetak bi bilo dobro da se primenjuje zakon i da se snosi odgovornost za postupke :(
Drum
Ali zašto mislim da kod nas ne bi to tako funkcionisalo, nego bi biciklisti tražili da sistem zaustavi motorna vozila prilikom nailaska biciklista?
to je to
Tyler Durden
ja
Centarac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H